مجیدی در نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» گفت: باید منتظر گسترش این حرکت جلیقه زردها در جهان باشیم که البته جلیقه قرمزها در تونس و بروکسل هم مهر تأییدی بر این موضوع است.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۷۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا مجیدی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل در نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» در دانشگاه تهران گفت: جنبش ۱۹۶۸ دانشجویی فرانسه در مرزهای این کشور باقی نماند و گسترش یافت، امروز باید منتظر گسترش این حرکت جلیقه زردها در جهان باشیم که البته جلیقه قرمزها در تونس و بروکسل هم مهر تأییدی بر این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ هزار نیروی پلیس در شانزه‌لیزه و خیابان‌های اطراف جوّ شدید امنیتی ایجاد می‌کنند که وحشتناک است و اصلاً با برخوردهایی که غالباً در کشورهای دیگر رخ می‌دهد، قابل مقایسه نیست .

مجیدی فرانسه را مهد انقلاب در جهان دانست و تأکید کرد: امروز موجی که شکل گرفته ضد آمریکایی، ضد سرمایه‌داری و ضد شرکت‌های خاص است و این موج گسترش یافته و پدیده‌های عظیم‌تری ایجاد می‌کند.

وی افزود : کشیده‌شدن وضعیت فعلی فرانسه به جهان، در تقابلاتی که امروز در حوزه تجارت مشاهده می‌کنیم به‌وجود آوردن یک جنگ جهانی است. به‌طوری‌که هم‌اکنون حرکت‌های مشابه جلیقه‌زردها را در تونس توسط جلیقه‌قرمزها و حتی عراق مشاهده می‌کنیم.

ارسال نظرات