سید ساجد یعقوبی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۷ مدرسه به صورت تک دانش‌آموزی مدیریت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۶۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
۱۷ مدرسه تک دانش آموزی در اردبیل فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در جمع خبرنگاران اردبیل با اعلام این خبر اظهار داشت: نه تنها در سال‌های اخیر تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کاهش نیافته بلکه در سه چهار سال اخیر یک روند رو به رشدی را در ورودی دانش‌آموزان دوره ابتدایی شاهد هستیم.

ناصری تصریح کرد: در سالتحصیلی ۹۸-۹۷، ۱۲۴ هزارو ۹۲۶ دانش آموز دوره ابتدایی در ۵ هزارو ۹۶۸ کلاس درس و ۱ هزار و ۵۰۷ مدرسه مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که در سالتحصیلی گذشته تعداد دانش آموزان این دوره ۱۲۰ هزار و ۸۹۳ دانش آموز بود که این میزان، رشد ۲.۳ درصدی در دوره ابتدایی را نشان می‌دهد.

وی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی نزدیک به صد درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل جز استان‌های برتر کشور در پوشش تحصیلی صد درصدی دانش‌آموزان ابتدایی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همکاری ۱۲ نهاد و دستگاه‌های اداری را در قالب ستاد پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را یادآور شد و افزود: ما در سامانه‌ای که طراحی کردیم اطلاعات تمام کودکان ۶ تا ۱۱ سال را به دقت رصد می‌کنیم و حتی خانه به خانه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اقدام کردیم تا پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی نزدیک به صد درصد برسد.

احمد ناصری اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۱ مدرسه دو نفره، ۴۹ مدرسه سه دانش‌آموزی، ۶۷ مدرسه چهار دانش‌آموزی و ۵۶۶ مدرسه زیر ۱۶ نفر که با همراهی یک معلم تحصیل خود را در مقطع ابتدایی انجام می‌دهند.

ناصری ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا تحصیل دانش‌آموزان به شکل مناسب بوده و زمینه یک پوشش تحصیلی صد درصدی را شاهد و ناظر باشیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برای جذب تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک عزم ملی لازم است و باید در این راه نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط آموزش و پرورش را در این راه یاری رسانند.
ارسال نظرات