نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» به همت بسیج اساتیدتهران بزرگ در دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۳۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، نشست «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» به همت بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه تهران برگزار شد.

 روح‌الله سلگی معاون سیاسی بسیج اساتید تهران بزرگ در این مراسم گفت: نظام لیبرال سرمایه داری تبدیل به استبدادِ بی رحمی شده است که ناخواسته دنیا را به سمت عدالتخواهی سوق می دهد.

سلگی تصریح کرد: پدیده جلیقه زردها فقط در فرانسه که نمادِ یک کشور انقلابی در قلب اروپاست اتفاق نیفتاده و به زودی شاهد موج عدالتخواهی در بسیاری از نقاط جهان خواهیم بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:اگر اندکی از این برخوردها در یک کشوری مستقل از اردوگاه غرب اتفاق می افتاد به سرعت با چماقِ دموکراسی و حقوق بشر مورد آماج حملات شیپورهای تبلیغاتی خویش قرار می گرفت. سال گذشته آقای دریان وزیر خارجه فرانسه در حمایت از اغتشاشگران ، سفرش را به تهران لغو کرد.


انتظار ما از رسانه ها و جریانات سیاسی و دولتی ، واکنش به ذبح کردن حقوق بشر در فرانسه است. برخوردهایی که پلیس فرانسه با منتقدین و معترضین سیاست‌های سرمایه داری دارد یادآور شوالیه‌های اشرافی قرون وسطی است امروز با ابزارهای سُنتی و صنعتی سوار بر اسب و سوار بر تانک بر مردم می‌تازند.

معاون سیاسی بسیج اساتید تهران بزرگ تاکید کرد: در شرایطی که ماهیت پوچ غرب در خصوص ادعای رعایت حقوق بشر بر عالمیان عیان شده است و مورد استهزاء همه آزادگان عالم قرار گرفته شده‌اند استاد لیبرال ما در دانشگاه تهران توییت می‌زند که ما باید حقوق بشر را از فرانسویان بیاموزیم.

 

ارسال نظرات