مسئول بسیج دانش آموزی سپاه بانه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 260 نفر از دانش آموزان دختر و پسر بانه‌ای در قالب اردوی راهیان نور به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۰۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، بسیج دانش آموزی سپاه بانه با همکاری آموزش و پرورش و دبیرستان دخترانه زنده یاد محمد صالح علیمحمدی دانش آموزان دختر دبیرستانی را در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی استان خوزستان اعزام کرد.

در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور مسئول بسیج دانش آموزی تصریح کرد: امروز توانستیم دانش آموزان دختر دبیرستان‌های اسوه، علیمحمدی و پویندگان را تحت عنوان اردوی راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کنیم، اردوی راهیان نور که مقام عظمای ولایت از آن بعنوان گنجینه‌ای عظیم یاد می‌کند، بدون شک راه مقابله با تبلیغات و جنگ نرم دشمن همین اردو‌های راهیان نور است که دانش آموزان که سرمایه‌های اصلی و آینده سازان این مملکت هستند عملا با فرهنگ ایثار و شهادت حفظ روحیه بسیجی، بازگو شدن خاطرات جنگ تحمیلی و فداکاری رزمندگان و شهدا، حفظ فرهنگ دفاع مقدس و انتقال به نسل آینده آشنا شده و آنرا درک خواهند کرد.

لقمان شبانی اذعان کرد: در این اردو تعداد ۷۷ نفر دانش آموز و ۲۳ نفر از عوامل اجرایی برای اردوی ۴ روزه حضور دارند و دو اتوبوس و یک آمبولانس و چند خودروی سواری برای پشتیبانی این کاروان را همراهی می‌کنند.

شبانی افزود: کاروان راهیان نور بانه در کنار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی بر اهمیت نقش اردوی راهیان نور در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ روحیه ایثار و همچنین تشریح ارزش‌های دفاع مقدس است.

شبانی تشریح کرد: دو اردوی قبلی راهیان نور سپاه بانه درون استانی بود و دانش آموزان از مناطق جنگی سنندج و مریوان بازدید کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه بانه خاطر نشان کرد: در شهرستان بانه تا کنون سه مرحله اردوی راهیان نور برگزار گردیده و انشالله دو مرحله اعزام دیگر هم تا پایان سال توسط بسیج دانش آموزی صورت خواهد گرفت که یکی در آبان ماه و دیگری در آخرین ماه سال یعنی اسفند برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات