خبرهای داغ:
رییس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین:

همکاری 82 وکیل و مشاور حقوقی با کمیته امداد استان قزوین

رییس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین به تشریح خدمات حقوقی این نهاد به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۹۰۸۹۰۰۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سمیه عباسی رییس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین با تأکید بر اهمیت ایجاد صلح در بین مردم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر ترویج فرهنگ داوری، صلح و سازش تأکید کرد و این مهم را از جمله اقدام‌های کمیته امداد استان قزوین برای پیشگیری از وقوع جرم خواند و گفت: چهار میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد در استان قزوین فعال است که در شهرهای قزوین، تاکستان، اقبالیه و بوئین زهرا مستقر هستند.
وی بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 82 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی، مشاوره ای و خانوادگی به مددجویان به‌ صورت رایگان با کمیته امداد استان قزوین همکاری کرده اند.
رییس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان قزوین با اشاره به تفاهم‌نامه حقوقی منعقد شده با نهادهای مختلف و کانون وکلای قوه قضائیه باهدف خدمت‌ رسانی بیشتر به مددجویان گفت: در همین راستا شعب شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال است.
وی با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری هزار و 266 مورد پرونده مددجویی و 54 پرونده سازمانی از طریق همین وکلای نیکوکار حل‌ و فصل شده است، گفت: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند و به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.
خانم عباسی دیگر فعالیت‌های حقوقی انجام‌ شده در سال 97را تهیه و تنظیم 91 مورد دادخواست و 20 شکوائیه هزار و 273 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت و ارائه 38 مورد لایحه و دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی اعلام کرد.
وی یادآورشد: طی شش ماهه نخست سال جاری 22 مورد پرونده منجر به صدور رأی شده و تلاش مجموعه حقوقی این نهاد بر احقاق حقوق مددجویان با محوریت صلح و سازش بوده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها