مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری از اعزام بیش از 500هزار نفر روز اردوی جهادی به مناطق محروم استان در دو دهه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۹۹۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در آستانه چهل ساله شدن انقلاب شکوهمند اسلامی، بیان گوشه هایی از عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی و نهادهای انقلابی استان می تواند برای آگاه سازی نسل جوان و نوجوان مفید باشد.

فولادی افزود: سازمان بسیج سازندگی به منظور خدمت رسانی در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری فعالیت های مختلفی داشته که؛ اعزام اردوهای جهادی و تیم های تخصصی، اجرای پروژه های فنی و عمرانی و آموزش های حرفه ای و اقتصاد مقاومتی، ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی، تشکیل صندوق های قرض الحسنه و ...، از جمله آن هاست.

وی، ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در طی دو دهه از سال 79 تاکنون، اقدام به اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10روزه کرده است.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: در این اردوهای جهادی، جمعاً 513 هزار و 626نفر روز جهادگر حضور داشته اند.

وی، همچنین یادآور شد: اعزام چهار هزار و 600تیم تخصصی به مناطق محروم در زمینه های پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، حقوق دانان و ...، از دیگر خدمات ارائه شدن به نیازمندان در استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

فولادی، خاطرنشان کرد: اجرای دو هزار و 966پروژه فنی و عمرانی و محرومیت زدایی از قبیل؛ ساخت و ترمیم خانه محروم، خانه عالم، دارالقرآن، رنگ آمیزی مدارس، ساخت و ساز مسجد و غسالخانه و ...، از دیگر خدمت های بسیج سازندگی به شمار می رود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: به همت این سازمان، 11هزار و 800 نفر در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و طرح های صنایع تبدیلی شرکت کرده اند.

وی، افزود: اجرای 9هزار و 800 طرح اقتصاد مقاومتی تولیدی و صنایع تبدیلی و غرس 45هزار اصله نهال در استان و سایر استانها، ساخت 220واحد مسکونی برای زلزله زدگان در استان کرمانشاه، ساخت 183 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، توزیع 125جهیزیه بین زوج های نیازمند، و اهدای 15هزار و 750 سبد لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم، گوشه ای از خدمت رسانی جهادی و انقلابی در سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام می باشد.

فولادی، همچنین از راه اندازی 125صندوق قرض الحسنه و ایجاد 15میز خدمت و انعقاد 21 تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه های دولتی استان چهارمحال و بختیاری و سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خبر داد و گفت: آب رسانی کشاورزی، احداث جاده روستایی، مرمت گلزار شهدا، احداث کارگاه اقتصادی و پل فلزی، احداث سالن های فرهنگی ورزشی و ... از طرح های در حال اجرای سازمان بسیج سازندگی است.

ارسال نظرات