محمدصادق حسنی جوریابی گفت: چه توجیه اقتصادی دارد شالیزاری که در شرایط و منطقه پر باران و خوب قرار دارد و محصول برنج برداشت شده آن نوع مرغوب و درجه یک است به گلخانه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۲۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تبدیل اراضی شمال کشور به شهرک گلخانه‌ای، اظهار داشت: شرکتی به نام سپید رود در رشت 4 هزار هکتار شالیزار در اختیار دارد و زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است.

770هکتار از اراضی سپیدرود به شرکتی تازه تاسیس واگذار شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به بهانه شهرک گلخانه‌ای 770 هکتار از اراضی شرکت سپیدرود را در اختیار شرکتی که تازه در تهران تاسیس شده قرارداده است، گفت: چه توجیه اقتصادی دارد شالیزاری که در شرایط و منطقه پر باران و خوب قرار دارد و محصول برنج برداشت شده آن نوع مرغوب و درجه یک است به گلخانه تبدیل شود.

 
زمین کشاورزی شالیزار برنج


شهرک‌های گلخانه‌ای تبدیل به شهرک ویلایی می‌شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قصد دارند چند سال دیگر اراضی واگذار شده به منظور ایجاد شهرک گلخانه‌ای را به شهرک ویلایی تبدیل کنند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام چنین اموری است و از سوی دیگر شرکت سپیدرود شامل اصل 44 قانون اساسی می‌شود و باید به آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

شرکت سپیدرود شامل اصل 44 قانون اساسی می‌شود و باید به آن را به بخش خصوصی واگذار کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه شرکت سپیدرود در حالی که مشمول اصل 44 قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی است نمی‌تواند اراضی مرغوب خود را به منظور شهرک گلخانه‌ای واگذار کند، خاطرنشان کرد: در اینگونه اقدامات و واگذاری‌ها احتمال رانت وجود دارد.

ارسال نظرات