صندوق بین‌المللی پول تورم یک میلیون درصدی در سال 2018 را برای ونزوئلا پیش‌بینی کرده بود، مجلس این کشور اعلام کرد قیمت کالاهای مصرفی در این کشور در سال منتهی به ماه نوامبر 1.3 میلیون درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۱۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجلس تحت کنترل مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد قیمت کالاهای مصرفی در این کشور در سال منتهی به ماه نوامبر 1.3 میلیون درصد افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول اوایل امسال پیش‌بینی کرده بود که تورم در این کشور در سال 2018 به یک میلیون درصد و در سال آینده به 10 میلیون درصد برسد. براساس مجلس ملی این کشور نرخ تورم ماهانه از 233 درصد در ماه سپتامبر به 148 درصد در ماه اکتبر به 144 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است.

نیکالوس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست ونزوئلا ماه گذشته، حقوق‌ها را 150 درصد افزایش داد. شهروندان این کشور شکایت می‌کنند که علی‌رغم افزایش 60 برابر دستمزدها در ماه آگوست همچنان توانایی خرید اقلام اولیه مورد نیاز خود را ندارند.

زمانی‌که دولت ونزوئلا به علت کاهش قیمت نفت که فعالیت‌های (اقتصادی) را افت داد، از انتشار اطلاعات اقتصادی از سال گذشته خودداری می‌کند، مجلی ملی این کشور تنها منبعی که آمار را منتشر می‌کند.

مادورو «جنگ اقتصادی» ایجاد شده از منافع تجار داخلی و آمریکا را مقصر این وضعیت می‌داند؛ اما منتقدان سیاست‌های مداخله جویانه وی و چاپ پول برای تامین کسری گسترده مالی را دلیل تورم شدید و کمبود کالاهای اساسی عنوان می‌کنند.

ارسال نظرات