خبرهای داغ:
رئیس انجمن ژنتیک ایران خبر داد

ایجاد گنجینه اطلاعات ژنتیکی از خانواده شهدا

رئیس انجمن ژنتیک ایران از ایجاد گنجینه اطلاعات ژنتیکی از خانواده شهدا خبر داد و گفت: از تمام خانواده هایی که فرزند مفقودالاثر دارند نمونه خون گرفته شده است که بدین وسیله بتوانیم هر چه سریعتر پیکرهای شهدا را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۵۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی دکتر محمود تولایی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور صبح امروز در اجلاسیه نهایی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه خانواده شهدا وارثان شهدا هستند اظهار داشت: ما قدردان پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار ما هستند افزود: افتخار داریم در شرایطی که دفاع مقدس جای خود را به جهاد علمی سپرده به عنوان سربازان جهاد علمی به کشور و شهدا خدمت کنیم.

تولایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری  که فرمودند " اگر عزت ، افتخار و رفاه می خواهید به علم اهمیت دهید"  خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در مرکز تحقیقات ژنتیکی این است تا با به کارگیری فناوری روز دنیا به شناسایی پیکرهایی که از مسیرهای باتلاقی و سخت جستجو می شوند کمک کنیم.

وی با اشاره به سختی های پیدا کردن آثار پیکر شهدا از جزیره ها و گل و لای ها گفت: تلاش می کنیم تا با استفاده از تکنولوژی و علم روز دنیا پیکر شهدا را شناسایی و لبخند را بر لبان خانواده آنها بنشانیم.

تولایی از ایجاد گنجینه اطلاعات ژنتیکی از خانواده شهدا خبر داد و افزود: از تمام خانواده هایی که فرزند مفقودالاثر دارند نمونه خون گرفته شده است  که بدین وسیله بتوانیم هر چه سریعتر پیکرهای شهدا را شناسایی کنیم.

گفتنی است، مادران شهدای مفقود الاثر در اجلاسیه شهدا از زحمات دکتر تولایی قدردانی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها