با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

بررسی ابعاد خسارت سیل در لردگان

با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، ابعاد خسارت سیل اخیر در شهرستان لردگان بررسی شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۵۰
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان لردگان گفت: آسیب های سیل اخیر در شهرستان لردگان نیازمند مطالعه دقیق و کارشناسی است تا بتوان برای آن تصمیم گیری کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، توجه به ساخت و سازها و نظارت بر آن را مهم دانست و افزود: اگر در مساله ساخت و سازها کسانی کوتاهی کنند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و باعث خطر آفرینی برای مردم شوند، باید در مسیر قانونی این مسأله پیگیری و به دادگاه معرفی شوند.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سیلاب اخیر نشان داد که این شهرستان از امکانات اولیه محروم است و توان این گونه حوادث را ندارد و یک منطقه آسیب پذیر در این استان از نظر زیرساختی است.

محمد خالدی، خواستار نگاه ویژه به شهرستان لردگان شد و افزود: آب آشامیدنی روستاها و بخش کشاورزی این شهرستان با مشکل جدی روبروست و بخشی از آب آشامیدنی روستاها با تانکر تأمین می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، نیز یکی از دلایل بروز حوادث طبیعی در شهرستان لردگان را گستردگی محدوده جغرافیایی این شهرستان دانست و گفت: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی و حوزه راه ها در سیلاب اخیر در این شهرستان بالاست.

اقبال عباسی از رئیس سازمان مدیریت بحران خواست نگاه ویژه ای برای جبران خسارات زیربنایی و کشاورزی لردگان در سیلاب اخیر داشته باشد و تسهیلات بلاعوض یا کم بهره را برای آسیب دیدگان این سیلاب اختصاص دهد.

وی بروز خشکسالی را یکی دیگر از مشکلات این استان از جمله لردگان بیان و خاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر بخش عمده ای از آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان لردگان و استان را تحت تأثیر قرار داده است.

شهرستان لردگان در فاصله 190 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و سیلاب هفته ابتدایی آذر امسال به 50 واحد مسکونی و بخش عمده ای از تأسیسات زیربنایی و زمین های کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار