شهید دستغیب مهذب نفوس و استاد اخلاق بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: شهید دستغیب عالِم مهذب نفوس و استاد نمونه اخلاق بود.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۴۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه شیراز در سال 1360، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این استاد بزرگ اخلاق و عالم مجتهد، در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم پس از نمایش کلیپی از این شهید بزرگوار و تعبیرهای زیبای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون شخصیت والای آیت الله دستغیب، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به بیان گوشه هایی از ویژگی های بارز پنجمین شهید محراب پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به کتاب داستان های شگفت، اظهار کرد:  شهرت شهید دستغیب  بیشتر به سبب درس اخلاق و کتاب‌های فراوان اخلاقی ایشان است و مراسم های دعای پرفیض کمیل ایشان زبانزد خاص و عام بود که خیل ارادتمندان از شهرهای مختلف به شیراز آمده و  در آن مراسم حضور می یافتند.

وی، با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون این شهید بزرگوار، گفت: شهید دستغیب عالِم مهذب نفوس و استاد نمونه اخلاق بود.

این مقام مسئول، با بیان خاطراتی از معتمدین و نزدیکان این شهید، برخی ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، را بیان کرد.

گفتنی است:  شهید دستغیب در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به افشاگری و مخالفت با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی به ویژه گروهک منافقین پرداخت و  نهایتاً روز جمعه  بیستم آذرماه ۱۳۶۰ در حمله انتحاری یکی از اعضای همین گروه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار