دبیر سومین جشنواره ققنوس گفت: طی ۱۰ روز ارزیابی، ۶۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر در این دوره از جشنواره ققنوس انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۴۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمود یوسفی دبیر سومین جشنواره ققنوس در نشست خبری اختتامیه این جشنواره صبح امروز با بیان اینکه جشنواره ققنوس بزرگ‌ترین رویداد هنری در سطح دانشگاهی است، اظهار کرد: اختتامیه دوره دوم و سوم این جشنواره ۲۳ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود.

۶۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر در جشنواره انتخاب شده است

وی افزود: در دومین دوره جشنواره ققنوس ۱۴ هزار اثر در سطح کشور از ۲۳ استان جمع‌آوری شد و امسال نیز در تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره سیر صعودی داشته‌ایم و در سومین دوره جشنواره ققنوس ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه‌های این جشنواره ارسال شده است.

دبیر سومین جشنواره ققنوس با بیان اینکه این جشنواره در ۱۴ بخش عکس، هنر نمایشی، ادبیات و ... برگزار شده است، تصریح کرد: به‌طورکلی سه هزار اثر به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال شد و طی دو ماه فرآیندبازبینی ۲۵۰ اثر در بخش نهایی به داوران کشوری ارائه شد و طی ۱۰ روز ارزیابی، ۶۵ اثر برگزیده و شایسته تقدیر منتخب شد.

یوسفی ادامه داد: ۶۵ اثر برگزیده از ۱۸ استان هستند و این پراکندگی آثار را نشان می‌دهد. همچنین استان لرستان با هفت اثر برگزیده، بیشترین اثر برگزیده را دارد و استان البرز با ۶ اثر دومین استان و استان‌های فارس، ایلام و اردبیل مشترکاً سومین استان از نظر آثار برگزیده هستند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره فرایند سه‌مرحله‌ای را تعریف کرده‌ایم که قبل از جشنواره، حین جشنواره و پس از جشنواره از این آثارها حمایت می‌شود. در بخش داستان کوتاه، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان بیشترین شرکت‌کننده را داشتند. همچنین در حوزه هنرهای تجسمی نیز دانشگاه هنر بهتر از دیگر دانشگاه‌ها ظاهر شده است.

دبیر سومین جشنواره ققنوس افزود: برای افراد برگزیده و شایسته تقدیر این جشنواره حمایت‌های مادی و معنوی را در نظر داریم. همچنین در عرصه تولید آثار فاخر نیز حمایت‌های مالی را ارائه می‌کنیم.

یوسفی با بیان اینکه ۲۳ آذرماه در استان مازندران دانشگاه علوم پزشکی اختتامیه این جشنواره شروع می‌شود و از بعدازظهر آن روز کارگاه‌هایی در عرصه سینما، جریان‌شناسی هنر، ادبیات، موسیقی و ... برگزار می‌شود. همچنین شب شعر انقلاب با اساتید شاخص نیز برگزار می‌شود. در اختتامیه سه رویداد مهم را خواهیم داشت. اولین رویداد این است که چهره برگزیده سال در عرصه هنر معرفی می‌شود و تندیسش به او اهدا می‌شود و در دومین رویداد نیز رونمایی از کتاب «دل‌نخواهی» است و سومین رویداد مهم نیز موسیقی با عنوان «چهل» است که به‌دست دانشجویان این جشنواره رونمایی می‌شود. این موسیقی در سه زبان ارائه می‌شود.

ارسال نظرات