خبرهای داغ:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد:

جهش های علمی بی سابقه کشور حاصل اعتماد به دانشجوی متعهد است

یزدانی گفت: هر جایی که کار به دست جوان دانشجوی متدین ما افتاد، در آن جا پیشرفت کردیم. نمونه های زیادی از این پیشرفت ها را، در زمینه جهش های علمی بی سابقه ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد،می بینیم
کد خبر: ۹۰۸۸۷۰۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
جهش های علمی بی سابقه کشور حاصل اعتماد به دانشجوی متعهد است 

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد  اظهار داشت: روز ۱۶ آذر نشان دهنده نقش موثر و تعیین کننده جنبش دانشجویی در حوادث کشور و پیشتازی در دفاع از اصول خطیر اسلام و انقلاب است.

علی یزدانی تاکید کرد: استقلال و آزادی دو اصلی بود که دانشجویان در روز های منتهی به ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با تمام وجود آن ها را فریاد زدند و جان خود را در راه آن فدا کردند.اصولی که بدون شک از مهمترین حقوق مردم یک کشور است، که سران خائن پهلوی و قاجار آن را از مردم خود محروم میکردند.

وی ادامه داد: نتیجه این جانفشنی ۲۵ سال بعد حاصل شد و ملت ایران به برکت خون این شهیدان دانشجو، استقلال و آزادی حقیقی خود را بدست آوردند. استقلالی که به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف محقق شد و دست بیگانگان مستکبر را از کشور کوتاه کرد؛ و همچنین آزادی ای که امروز در جمهوری اسلامی در بخش های مختلف شاهد آن هستیم.

یزدانی تصریح کرد: امروز ما شاهدیم که مردم در سطوح مختلف جامعه نسبت به مسایل خرد و کلان دولت و نظام نقد های خود را آزادانه مطرح میکنند. البته هنوز برخی در داخل و خارج کشور به دنبال از بین بردن این فضا هستند و سعی در محدود کردن اراده و آزادی ملت ایران دارند؛ اما جنبش دانشجویی که تا کنون پیشرو مقابله با جریان های وابسته بوده، با روشنگری در فضای عمومی و ایفای نقش موثر خود اجازه هیچگونه نفوذی را به دشمن نمیدهند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: یکی از مهمتربن وظایف جنبش دانشجویی، پیرو این جمله شهید بهشتی که فرمودند دانشجو باید به درد مردم بخورد، ورود به عرصه مطالبه گری برای حل مشکلات مردم و کشور در زمینه های مختلف است. فرصتی که به خاطر قرار گرفتن در این برهه و این جایگاه برای عمل به وظایف خود در قبال جامعه اسلامی، به وجود آمده و باید آن را مغتنم شمرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بیان داشت: حضور دانشجویان در عرصه های مختلف  و مقاطع مختلف، همواره یکی از مهمترین عوامل پیشرفت کشور و راهگشای مشکلات بوده است. هر جایی که کار به دست جوان دانشجوی متدین و متعهد ما افتاد، در آن جا پیشرفت کردیم. نمونه های زیادی از این پیشرفت ها را، در زمینه جهش های علمی بی سابقه ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد،میبینیم؛ هم به لحاظ آماری در سطح جهانی پیشرفت های زیادی داشته ایم و هم به لحاظ کیفی رشد قابل توجهی را در درون دیده ایم.

وی تاکید کرد: بر عهده مسئولین است که نهایت تلاش و اهتمام  خود را متوجه قشری کنند که آینده متعلق به آنان است و حرکت رو به جلوی کشور در سایه اعتماد و میدان دادن به آن ها  تضمین میشود. ان شا الله ملت ایران با اتکای به نیروی جوان کشور و توان داخلی بر همه مشکلات فائق خواهد آمد و راه پیشرفت را با قدرت ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها