خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ مقاومت، ایستادگی و کوتاه نیامدن در برابر دشمنان است که فرهنگ غنی ملت و اقتصادمقاومتی است چراکه هر چه امروز داریم به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۹۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انسانی که روح بزرگی دارد اسیر هواهای نفسانی نمی شود در پرتو آن عبودیت و بندگی پروردگار امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه در هر صنف و قبیله و شهری افراد بزرگ هست افزود: اما بین بزرگ و بزرگوار تفاوت است چرا که بزرگواری جایگاهی است که انسان در پرتو عبودیت پروردگار متعال پیدا می کند  لذا هر بزرگی بزرگوار نیست  بلکه بزرگی در کرامت نفسانی جایگاه پیدا می کند.

حجت الاسلام رئیسی کرامت را  بخشش و بزرگی روح دانست و افزود: یعنی انسان به جایگاهی برسد که جز به خدا نیندیشد.

وی ادامه داد: لازمه خدا محوری این است  که بسته به شرایط هر جا که نیاز باشد انسان جان، آبرو و مالش را ببخشد.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه شهدا قبل از مقام شهادت مقام کرامت را کسب کردند افزود: برخورداری علما و پیشگامان دین از کرامت باعث شد تا خداوند آنها را به مقام شهادت برساند.

 وی با اشاره به اینکه شهید نظر به وجه الله کرده و وجاهت در عالم جز خدا کسی ندارد افزود: وجه الله درب خانه خدا و اهل بیت است لذا اگر ما بخواهیم بمانیم باید وجه الله شویم.

حجت الاسلام رئیسی رمز ماندگاری شهدا را نظر کردن به وجه الله دانست و گفت: هر چه وجهه الهی بگیرد ماندگار می شود .

وی با اشاره به اینکه اگر خونی با ثارالله متصل شود خدا خون خواه آنان می شود ادامه داد: اگر چه در طول زمان کفار و ستمگران تلاش کردند نام و راه و کربلا و شهیدانش را محو کنند اما عاشورا روز تولد عاشوراییان شد و یاران حسین در عاشورا متولد شدند و خون ابا عبدالله باعث جهل زدایی از عالم شد.

حجت الاسلام رئیسی خطاب به خانواده شهدا  گفت:  بیداری اسلامی  که امروز در منطقه شاهد آن هستیم از برکت خون فرزندان شماست چراکه خون فرزندان شما در عالم جهل زدایی کرده و زمینه بیداری اسلامی فراهم شده است.

وی با اشاره به برافراشته بودن پرچم شهادت دربین خانواده شهدا در تمام عصر ها و نسل ها افزود: این پرچم هیچ زمان از زندگی شما محو نمی شود  چراکه هرکس انتساب به شهید داشته باشد پرچم شهادت را برافراشته دارد و اجازه نمی دهد سخنی برخلاف راه شهید بزند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ مقاومت، ایستادگی و کوتاه نیامدن در برابر دشمنان است که سیره شهدا در فرهنگ غنی ملت و اقتصادمقاومتی است چراکه هر چه داریم به برکت خون شهداست.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مردم غیرتمند و شهید پرور دارد افزود: به واسطه ولایت مداری مردم خراسان جنوبی  نرخ جرم در این استان پایین ترین در سراسر کشور است .

تولبت آستان قدس گفت:  مردم این استان و به خصوص مرزدارران این منطقه علیرغم کمبودها مشکلات و خشکسالی ها در دفاع از ارزش های الهی و ولایتمداری جزء پیشتازان هستند.

وی هدف از حضور در اجلاسیه شهدا  تجدید عهد و پیمان با شهدا دانست و افزود: امروز با خدا پیمان می بندیم که همواره پاسدار خون مطهر شهدا باشیم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها