سومین نشست تحقق هویت اسلامی ایرانی معماری برگزار شد

سومین نشست تحقق هویت اسلامی ایرانی معماری و شهرسازی صبح امروز در سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۵۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری خبرگزاری بسیج "سومین نشست تحقق هویت اسلامی ایرانی معماری و شهرسازی "صبح امروز با حضور مهندس نقره کار در سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری برگزار شد.

در این جلسه مهندس نقره کار در ادامه مباحث جلسه دوم به بیان نظری معماری ایرانی اسلامی پرداخت و با بیان اینکه رعایت کلیه دستاوردهای علوم تجربی در حوزه معماری الزامی است خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم یکی از  مهمترین راهبردها وراه حل ها در حوزه معماری شهرسازی مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی ، رابیان کنیم بایستی بُعد مهندسی ساختمان را به خوبی درک و مورد تنوجه قرار دهیم و آن چهاز علوم تجربی در حوزه معماری اسلامی  وجود دارد  را به درستی پیاده سازی کنیم.

وی بستر سازی برای  سیر انسان از ظاهر به با طن را دومین  راه حل در معماری شهرسازی مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی دانست وبیان داشت:توجه به سبک های هنری از المانهای مهمی است که باید انسان را از عالم مادی به عالم روحانی هدایت کند.

این استاد برجسته ، ابعاد اصلی و اعتباری شهر  و ایده های هندسی فضایی رااز دیگر راهبردهای مهم در عرصه معماری شهرسازی معرفی کرد.

مهندس تفره کار استفاده از  آرایه های تنزیهی را مطلوب و مجاز دانست و گفت:در مقبال آرایه های تنزیهی ، آرایه تقلیدی همچون نقاشی یا مجسمه سازی از موجودات قراردارد که امری ناپسند است.

وی نماد گرایی به مفهوم تجلی مفاهیم مفید و مطلوب در ماده را ضروی و لازم دانست و نماد گرایی توهمی را غیر مفید برشمرد.

در ادامه این جلسه ، اساتید دانشگاه ها و هیات های اندیشه وز استانها،  از طریق ویدئو کنفرانس سوالات خود را از استاد نقره کار پرسیدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار