علی معتمدزادگان در افتتاحیه مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری مازندران روی کاغذ انجام شد اما با همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودیم با کمک‌ها و توفیقاتی که حاصل شد، وجود عینی یافت.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۵۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی معتمدزادگان  در افتتاحیه مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان که با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری مازندران روی کاغذ انجام شد اما با همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودیم با کمک‌ها و توفیقاتی که حاصل شد، وجود عینی یافت.

وی با اعلام اینکه سالانه 50 برنامه را با همکاری دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم، افزود: هدف این است که تحرکی در دانشگاه‌ها برای کاربردی‌ساختن علم صورت بگیرد و جریان‌سازی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با ابراز امیدواری از اینکه بتواند قدم‌های مثبتی را در راه کسب و کارهای دانش‌بنیان بردارد، خواستار سهم بیشتری برای مازندران از ظرف بودجه وزارت علوم جهت شرکت‌های دانش‌بنیان شد و این را هم گفت که مازندران با فعالیت‌های خوبی که داشته و دارد در لیست استان‌هایی است که به‌طور طبیعی از افزایش بودجه‌ای بخش علم و فناوری برخوردار خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری مازندران با سه میلیارد تومان سرمایه اولیه شکل گرفته است و مراحل ثبت نهایی آن نیز تا 10 روز آینده به اتمام می‌رسد، گفت: قول مساعدت 2 تا 3 میلیارد تومانی را نیز از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم دریافت کردیم که بتوانیم تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد تومان را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیریم.

معتمدزادگان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فن‌بازار در استان اظهار کرد: چند سالی است که این نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دایر می‌شود و حدود 5 هزار دانشجو و دانش‌آموز و افراد علاقه‌مند به علم و فناوری از آن بازدید می‌کنند، در هفته پژوهش نیز نمایشگاه فن‌بازار در دانشگاه مازندران برپا می‌شود.  

وی با اشاره به همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با پارک علم و فناوری مازندران اظهار کرد: 15 هکتار پردیس پارک را در مرکز استان و امسال نیز 5 هزارمترمربع فضای فیزیکی در کنار این دانشگاه و با کمک دانشگاه به پارک فناوری اختصاص داده شده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به افزایش 70 درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری و توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این بخش، تصریح کرد: پول نفت به جایی نمی‌رسد، ارزش افزوده با فعالیت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور در پارک‌های علم و فناوری اتفاق می‌افتد و آینده اقتصاد با فعالیت این شرکت‌ها است.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان ساری در واقع سومین ساختمان پارک در مرکز استان است، کمبود فضای فیزیکی را از مواردی دانست که هموار رنج می‌داد و می‌دهد و به این نکته اشاره کرد که ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور در ساری استیجاری بوده و ماکزیموم می‌تواند 10 درصد تقاضاهای حوزه فناوری در این شهرستان را پوشش دهد.

معتمدزادگان با اشاره به راه‌اندازی 6 مرکز رشد واحدهای فناور در ساری، سیمرغ، آمل، تنکابن و نوشهر از افتتاح هفتمین مرکز رشد واحدهای فناور مازندران در روز شنبه با همکاری دانشگاه علم و فناوری مازندران خبر داد و گفت: پوشش خوبی را در سطح استان از غرب تا شرق داریم، با توجه به فاصله سه ساعته شرق تا غرب مازندران - در شرایط بدون ترافیک و پیک مسافر- نیاز به ایجاد پایگاه‌هایی در سراسر استان داریم.

وی در پایان گفت: 15 شرکت در ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور ساری مستقر می‌شوند که عمدتاً در حوزه آی.تی و تعدادی نیز در بخش‌های مهم دیگری ازجمله بیوتکنولوژی و پهبادها فعالیت دارند.

به گزارش فارس، در حال حاضر 111 شرکت دانش‌بنیان زیرپوشش پارک علم و فناوری مازندران در حال فعالیت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها