خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی بوکان از وقوع 33 تصادف منجر به فوت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۲۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سرهنگ مجید محبعلی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی بوکان برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۳۳ فقره تصادف منجر به فوت در داخل شهر بوکان و محور‌های مواصلاتی این شهرستان رخ داده است که منجر به فوت ۴۵ شهروند شده است.

وی با بیان اینکه امسال هفت فقره تصادف منجر به فوت در داخل شهر رخ داده است که سبب مرگ هفت نفر شده است و تعداد تصادفات فوتی داخل شهر نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در همین مدت، ۲۶ فقره تصادف منجر به فوت در خارج از شهر رخ داده است که سبب مرگ ۳٨ نفر شده است.

محبعلی یادآور شد: تعداد تصادفات منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی بوکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد افزیش داشته است و خوشبختانه تعداد کشته شدگان شش درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی بوکان در ادامه از وقوع ۷۷۶ فقره تصادف جرحی از اول امسال در شهرستان بوکان خبر داد و تاکید کرد: تعداد تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٤ درصد افزایش داشته است و در این تصادفات ۱ هزار و ۱۸۷ نفر زخمی شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲٥ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محبعلی در پایان گفت: علی رغم وجود مشکلاتی در راه‌ها و وسایل نقلیه، بیشتر تصادفات از عوامل انسانی مانند عدم توجه به جلو، رعایت نکردن سرعت مطمئنه ناشی می‌شود.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایحان غربی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات