کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا درحال حاضر رو به افول و ضعیف‌تر از 40 سال قبل است، گفت: میزان بدهی دولت فدرال آمریکا 21 هزار میلیارد دلار است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۱۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری، محمدحسن قدیری ابیانه شامگاه دوشنبه در همایش چهل سال تحریم، چهل سال ایستادگی و چهل سال پیشرفت با اشار به اینکه در طی عمر 40 ساله پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌های بسیار زیادی شکل دادند، گفت: هر یک از این دسیسه‌ها به تنهایی می‌توانست یک کشور قدرتمند را از بین ببرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام ابر قدرت‌های جهان بر علیه ایران بودند و به عراق تسلیحات می‌رساندند، افزود: در طی جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نیز از ایران دریغ می‌شد، پیروزی کشور در این جنگ بسیار ارزشمند بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحرکات و انقلاب‌ها در جهان به دنبال دین‌زدایی بود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی این معادلات را به هم زد زیرا در آن زمان در کلیساها پذیرش ظلم تبلیغ می‌شد اما دین اسلام پذیرش ظلم را گناه می‌داند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه مقاومت کشور در برابر استکبار طی سالیان گذشته خود به تنهایی یک موفقیت است، ادامه داد: به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی این 40 سال می‌توان ضریب پنج داد، امید به زندگی در کشور از 52 سال به 72 سال افزایش یافته، علم پیشرفت کرده است و در هر نقطه دانشگاه و دانشجو وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان در پی تحریم‌های فعلی به دنبال قحطی در ایران بودند، گفت: بسیاری از جاسوسان از وجود مایحتاج مردم در بازار اظهار تعجب می‌کردند.

 مقام معظم رهبری عامل مقاومت و ایستادگی مردم ایران است

وی با بیان اینکه یکی از مراکز پژوهشی آمریکا مشکل مقاومت و ایستادگی در ایران را وجود رهبر انقلاب عنوان کرده است، افزود: به گفته این مرکز مقام معظم رهبری نقشه راه آمریکا را می‌داند و فریب نمی‌خورد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه باور برخی دولت‌ها در کشور به لزوم مذاکره با آمریکا است، ادامه داد: طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت‌ پس از اجرای امتیازات خواسته شده از ایران و اعلام لغو تحریم‌ها متوجه شد که در این مذاکرات فریب خورده است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: افرادیکه به وعده‎‌های الهی ایمان ندارند از تهدیدهای آمریکا می‌ترسند و گاهی می‌گویند بهتر است در قبال حذف خسارات جنگ بهتر است تا به دشمن امتیاز بدهیم، اما خداوند ترس را در دل دشمن قرار داده است.

برآورد مراکز پژوهشی امریکا از خسارات جنگ احتمالی ایران و امریکا

وی گفت: مراکز پژوهشی آمریکایی برآورد کردند که اگر میان ایران و آمریکا جنگی برپا شود در روز اول تمام ناوگان آمریکا در منطقه نابود و 20 هزار نفر از نیروهای این کشور از بین‌می‌رود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ترس از دشمن در مذاکرات اثر خواهد داشت، افزود: یکی از اشکالات هیأت دولت در مذاکرات این بود که مجذوب و مرعوب دشمن بودند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، حمایت کشور از حزب‌الله، سوریه، یمن و فلسطین را لزوم ایجاد امنیت در منطقه عنوان کرد و اضافه کرد: گفته شده است ایران در هفت سال گذشته هفت میلیارد دلار به این کشورها کمک کرده است، سهم هر ایرانی در هر ماه یک دلار و چند سنت بوده است آیا این مبلغ ارزش امنیت، دوری از خطر داعش و تحریم کامل را ندارد؟

 دولت امریکا 21 هزار میلیارد دلار بدهکار است

وی با اشاره به اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در هر زمینه اسرائیل را به نابودی و دولت‌های دست‌نشانده مثل عربستان را ضعیف می‌کند، ادامه داد: آمریکا در حال حاضر رو به افول و ضعیف‌تر از 40 سال قبل است، میزان بدهی دولت فدرال آمریکا 21 هزار میلیارد دلار است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سالیانه دو هزار میلیارد دلار به بدهی دولت آمریکا افزوده می‌شود، گفت: آمریکا حدود هفت هزار میلیارد دلار در آمریکا و افغانستان هزینه کرد و راه به جایی نبرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 کشور تحریم مالی هستند، افزود: این کشورها به دنبال حذف دلار آمریکا از تجارت جهانی هستند، این اقدام برای آمریکا خسارت‌ بیشتری از برخورد بمب اتم به همراه دارد.

 وی با اشاره به اعتقاد غلط مردم نسبت به درآمد نفتی کشور، اضافه کرد: در سال جاری برای صادرات نفت، گاز و معیانات گازی 96 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که سهم هر ایرانی در هر ماه 100 هزار تومان است، این باور غلط مردم را به دولت‌ها بی‌اعتماد می‌کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت برای تأمین امکانات رفاهی و تأمین حقوق ماهیانه بازنشستگان و کارمندان روبه استقراض است، ادامه داد: میزان بدهی دولت در حال حاضر 800 هزار میلیارد دلار و سهم هر ایرانی 10 میلیون تومان است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه باور غلط در خصوص درآمدها و اختلاس‌ها ضمن ایجاد شبهه دستاوردهای 40 ساله انقلاب زمینه‌ساز ایجاد اغتشاش است، گفت: اگر مطالبه‌ای در کشور وجود دارد باید بر مبنای واقعیت باشد.

 پرداخت وام میلیاردی بدون ضمانت عین فساد است

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی ضرر مالی زیادی برای کشور داشته است، افزود: بدتر از این ضرر مالی بیان این اقدام به عنوان ذخیره‌های نظام است، وقتی افرادی با این طرز فکر در مسند مبارزه با فساد هستند وضعیت بهبود نمی‌یابد، پرداخت‌های وام‌های میلیاردی بدون ضمانت عین فساد است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه فساد و اختلاس در هر دولت وجود داشته است، اضافه کرد: در دولت فعلی این اقدام بیش از حد شده است.

قدیری ابیانه ادامه داد: اگر مشکلی از طرف مسؤولان وجود دارد مردم در انتخاب خود اشتباه کردند، وقتی خود مردم رأی غلط دادند نباید از نظام خورده بگیرند.

 وی با بیان اینکه وعده‌های هنگام انتخابات باید توسط مردم بررسی شوند، گفت: باید از نامزد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی پرسید پول این اقدامات وعده داده شده از کجا تأمین می‌شود، درآمد دولت که مشخص است.

کارشناس مسائل سیاسی وعده افزایش 20 برابری یارانه را پوچ بیان کرد و افزود: درآمد دولت کفاف این افزایش را نمی‌دهد.

قدیری ابیانه به وجود اشکالاتی در قانون انتخابات کشور اشاره و اضافه کرد: برای نمایندگان مجلس وجود مدرک دانشگاهی فوق لیسانس الزامی بود اما در انتخابات ریاست جمهور ما مضحکه دنیا شدیم.

وی با بیان اینکه در دنیا در صورت وجود اشکال در عملکرد وزیر و رئیس جمهور حزب مربوطه فرد را محاکمه می‌کند، ادامه داد: در کشور ما برادر نامزد ریاست جمهور شریک صرافی خود را به عنوان رئیس یکی از بانک‌های دولتی منصوب می‌کنند اما مردم به نامزد رأی می‌دهند، متأسفانه این فرهنگ در ایران وجود ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره به وعده حل مشکلات صد روزه توسط ریاست جمهوری، گفت: شاهد بودیم که بعداً اعلام شد چنین وعده‌ای بیان نشده است، تا کسی بخاطر دروغ گفتن عزل نشود وضعیت همین است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه مردم باید منافع دولت را تأمین کنند، افزود: جوانان و دانشجویان باید از خود مطالبه داشته و به دنبال ایجاد شغل باشند.

ارسال نظرات