حجّت‌الاسلام محمّد دهبان، معاونت تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: دانشجو، آینده‌ی یک کشور است.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۰۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، در سالروز شهادت سه تن از شهدای دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و روز دانشجو حجّت‌الاسلام محمّد دهبان، معاونت تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) با اشاره به ارتباط این روز با کودتای ۲۸ مرداد ماه در همان سال، روز دانشجو را از حیث سیاسی مهم برشمرد و در بررسی کارکرد بسیج در دانشگاه‌ها، ترسیم خط و مشی صحیح برای دانشجویان را از  ماموریت های مهم و اساسی بسیج دانست. 

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبر فرزانه‌ی انقلاب، در رابطه با روز ۱۶ آذر که فرمودند «این روز نشان دهنده‌ی آن است که دانشجویان بیدار هستند و خود را در موضوعات مختلف کشور دخیل می‌دانند" افزود: از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۵۷ که نهضت اسلامی به دست انقلابیون افتاد، دانشجویان دوشادوش سایر اقشار انقلابی در تمامی صحنه های نبرد حضور داشتند.

دهبان در پایان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز، جهاد سازندگی با همّت دانشجویان شکل گرفت. بعد از آن در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدّس نیز دانشجویانی همچون حاج احمد متوسلیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مردانه جنگیدند و با تجاوز دشمن بعثی به مقابله پرداختند.

 

 

ارسال نظرات