رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خاطرنشان کرد: اولویت‌های این سازمان مبارزه با فساد و تحقق عدالت است و حقوق دانان بسیجی با رویکرد جهادی به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی هست.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۹۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
 
به گزارش بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، دکترمهدی بهرامیان در دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام محصول تفکر و مبارزات مکتب امام خمینی(ره) است و شهید مطهری بازوی فکری و شهید بهشتی بازوی مدیریتی امام راحل در نهضت انقلاب اسلامی بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اجرای احکام اسلامی را سرلوحه تمام اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانستند، مقام معظم رهبری هدف انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن اسلامی بیان کردند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: رهبر معظم انقلاب آینده انقلاب اسلامی را جوانان پای کار می‌دانند، اکنون در ابتدای کار هستیم و باید تمام قوا بر مبنای اسلام عمل کنیم و ترویج زندگی اسلامی از جمله مقدمات رسیدن به تمدن اسلامی است.

بهرامیان با اشاره به شیوه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی اظهار کرد: ناامیدی حربه دشمن برای آینده کشور است و نباید در مسیر پیشرفت کشور ناامید باشیم و تکلیف خود را فراموش کنیم، در این راستا تربیت نیرو با امید به آینده اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تمام امور را منوط به مشارکت مردم می‌دانستند و بسیج مهم ترین نمود مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف است، یکی از این قشرها بسیج حقوقدانان است و یکی از مهم ترین کارهای این قشر پیوند بین حقوق و فقه و مطالبه گری از جنس حقوق اساسی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: امروز این سازمان ۴۵ هزار عضو از جمله وکلا، قضات، سردفتران و کارمندان قوه قضائیه دارد، مهم ترین هدف سازمان ایجاد جبهه حقوقدانان انقلابی است.

بهرامیان با اشاره به وظیفه حقوقدانان بسیجی اظهار کرد: حقوقدانان باید وفادارترین فرد به قانون اساسی باشد، بسیج حقوقدانان طرح آموزش همگانی را در هزار و ۵۰۰ مسجد اجرا کرد و به ۲۰۰ هزار نفر آموزش حقوقی ارائه داد، همچنین در طرح هر مسجد یک حقوقدان به ۱۰۰ هزار نفر مشاوره داده شد.

وی ادامه داد: بسیج به ویژه بسیج حقوقدانان در عرصه‌های حاکمیتی، خدمت رسانی و بین المللی وظیفه دارد و حقوقدانان با مطالبه گری از مدیران از حقوق عمومی مردم پاسداری می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: حدود ۸۰۰ هزار نفر حقوقدان در کشور داریم و امیدوار هستیم که ۲۵۶ انجمن تخصصی را در سراسر کشور سازماندهی کنیم.

بهرامیان ادامه داد: بسیج حقوقدانان وظیفه خود می‌داند که در عرصه بین المللی هم وارد شود و به دفاع از کشور در برابر هجمه‌های حقوقی خارجی بپردازد؛ جمهوری اسلامی باید در عرصه حقوق بین المللی، حالت تهاجمی و نه دفاعی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خاطرنشان کرد: اولویت‌های این سازمان مبارزه با فساد و تحقق عدالت است و حقوق دانان بسیجی با رویکرد جهادی به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

ارسال نظرات