خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از گشایش ایستگاه جنوبی دانشگاه در خط اول مترو تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۵۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی امروز با اشاره به هزینه کرد 50 میلیارد ریالی برای اتمام ایستگاه جنوبی دانشگاه تبریز برای قطار شهری گفت: این دسترسی به شکل گالری زمینی در طول 15 ماه احداث شده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به مکان دانشگاه تبریز در ضلع جنوبی ایستگاه، این گالری با 2 ورودی مجزا احداث شده که یکی از ورودی ها از سمت شرق در راستای دسترسی آسان شهروندان ودانشجویان به دانشگاه و ورودی دیگر از سمت غرب، نزدیک میدان جانبازان، در نظر گرفته شده است.
رضا زائر، مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز نیز با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این گالریِ دسترسی به طول 55 متر، در زیر خیابان 29 بهمن اجرا شده است.
وی با اشاره به محدودیت های اجرای این طرح افزود: از آنجا که بلوار 29 بهمن از شریان های اصلی شهر بوده و تأسیسات شهری زیادی از زیر این خیابان عبور کرده است، برای عملیات اجرایی، نمی توانستیم خیابان را مسدود کنیم.
زائر اضافه کرد: از سوی دیگر عمق کم گالری و سرباره کم تونل، در اجرای تونل به شکل زیرزمینی خطراتی داشت که با همفکری عوامل فنی و مشاور، اجرای «دک» فولادی به شکل موقت در دستور کار قرار گرفت.
وی از تلاش مجموعه برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت کار خبر داد و گفت: به دلیل عدم جابه جایی تأسیسات شهری، صرفه جویی هزینه ای قابل توجهی را در اجرای پروژه شاهد بودیم و در نتیجه زمان اجرا نیز به حداقل کاهش یافت و اجرای تونل نیز بدون ریزش و نشست خیابان، به اتمام رسید.

ارسال نظرات