یک محقق جوان در حوزه بازی های مجازی و ارتباط کودکان گفت: تحقیقات انجام شده نشانگر آن است که شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای برای جذب کودکان و نوجوانان و به دنبال آن فروش بیشتر، از سه عامل اصلی خشونت، وحشت و شهوت استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۵۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر محمود اخوت کارشناس ارشد فضای مجازی کودکان و دارای رتبه های برتر در تولید بازی های مجازی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: بازی‌های رایانه‌ای موجب درونگرایی و بروز رفتار خشونت در کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی افزود: خشونت بازی‌های خشن ویدیوئی به دلیل مضامین رقابتی می‌توانند سبب شکل گیری رفتار خشونت آمیز در مخاطبان و به ویژه کودکان شوند.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: تحقیقات انجام شده نشانگر آن است که شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای برای جذب کودکان و نوجوانان و به دنبال آن فروش بیشتر، از سه عامل اصلی خشونت، وحشت و شهوت استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از این مشکلات، اعتیاد این رده سنی به بازی است که اعتیاد به بازی رایانه‌ای در میان بسیاری از افرادی که وقت زیادی برای این بازی‌ها می‌گذارند دیده می‌شود، به طوری که نوجوان نمی‌تواند برای مدت طولانی بازی نکند و از لحاظ ذهنی خود را نیازمند بازی کردن می‌بینند.

این فعال رسانه ای بیان داشت: بسیاری از این افراد، هنگام خواب هم راحت نیستند و دچار کابوس می شوند.
.
وی در رابطه با آسیب هایی که این روزها متوجه کودکان است افزود: به دنبال نابغه پروري و برنامه ریزي براي آینده ي کودك نباشیم، نگران آینده نباشیم، ما باید براي فرزندانمان چشم انداز و راهبرد داشته باشیم نه این که برنامه ریزي کنیم که مثلاً حتماً باید دکتر شود و یا مهندس و غیره، و نگران باشیم چون ما صاحب فرزندان نیستیم بلکه فقط وظیفه ي مراقبت و نگهداري و پرورش آن ها را داریم.

وی در این بخش ادامه داد: کودك نابغه همین فرزندانی هستند که پیش شما حضور دارند، همه ي کودکانی که از ازل تا ابد به دنیا آمده اند و می آیند همه نابغه هستند،پس به دنبال ساختن کودك نابغه نباشید، کل ارتباط یا رفتار والدین با کودك به چهار بخش تقسیم می شوند که شامل: رفتار برپایه ي مهر و محبت، رفتار برپایه ي کنترل، رفتار برپایه ي خشونت و رفتار برپایه ي آزادي است.

اخوت تأکید کرد: تعادل بین این چهار حوزه بسیار مهم است و رفتار صرف فقط بر یک پایه و یک طرفه تبدیل به خشونت می شود، مثل رفتار صرفاً آزادي محور، انسان فطرتاً آزادي را دوست دارد و باید داشته باشد اما به خاطر وجود غریزه در انسان باید محدودیت وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما آزادي را دوست داریم اما به محدودیت نیاز داریم، از یک سالگی، آرام آرام باید محدودیت را به کودك نشان داد و به او «نه» گفته شود البته نه درست و صحیح و به جا.

ارسال نظرات