خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: موسسه رزمندگان هیئت اندیشه ورزی در تراز شهر مقدس قم تشکیل شود تا فعالیت‌های این مرکز فرهنگی-آموزشی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد
کد خبر: ۹۰۸۸۵۲۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
تشکیل هیأت اندیشه ورزی در تراز شهر مقدس قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی در دیدار با اعضای موسسه علمی و آموزشی رزمندگان اسلام که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه از منظر دین مبین اسلام، رزمنده و رزمندگان دارای ویژگی‌های مهمی هستند، اظهار کرد: آداب رزمنده و رزمندگی همواره باید ترویج شود و فعالیت موسساتی همچون موسسه رزمندگان اسلام از اهمیت برخوردار است.

وی تاکید کرد: ویژگی‌های رزمندگی باید به صورت ویژه و ریشه‌ای ترویج شود و در موسسه رزمندگان هیئت اندیشه ورزی در تراز شهر مقدس قم تشکیل شود تا فعالیت‌های این مرکز فرهنگی-آموزشی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد که خروجی این تحلیل‌ها می‌تواند در متن جامعه تاثیرات مثبت بسیاری را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت مؤسسه رزمندگان اسلام می‌تواند استفاده از ظرفیت بالای طلاب و روحانیون باشد و توصیه می‌شود که با ساماندهی‌های لازم از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه مباحث سیاسی و جناحی نباید در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دخالت داده شود، مطرح کرد: در برابر افراد و گروه‌های مخالف با فعالیت موسساتی همچون موسسه رزمندگان باید از شیوه‌های تحمل و تعامل استفاده شود چراکه مسیر مبارزه در جنگ فرهنگی و نرم با جنگ سخت متفاوت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تاکید کرد: محتوا و برنامه‌های فعالیت موسسه فرهنگی رزمندگان اسلام باید در حد و اندازه نام این مرکز، مهم و باکیفیت باشد.

همچنین در ابتدای این جلسه امیر امیرگان مدیر سرپرستی موسسه رزمندگان استان قم ضمن معرفی و ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه علمی و آموزشی، محور‌های راهبردی و عملیاتی فعالیت‌های این موسسه در مسیر تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، انحصار زدایی در فضای آموزشی کشور و توسعه کمی و کیفی این موسسه در استان قم و حرکت به سمت مدارس مسجد محور را تشریح کرد.

وی اضافه کرد: اکنون مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز دارد و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز در آموزشگاه‌های آزاد این مؤسسه درحال سپری کردن دوره‌های آموزشی هستند که با احتساب خانواده‌های آن‌ها باید بگوییم با جامعه مخاطب قابل توجهی روبه رو هستیم.

مدیر مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه گردش مالی کنکور مبلغی نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: مؤسسه‌های مختلف کنکوری از این مبلغ بهره‌مند می‌شوند، اما هیچ کدام به پیوست فرهنگی مورد نیاز فعالیت‌های خود توجه ندارند و اکنون ما به دنبال پر کردن این خلا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مدارسی را با استفاده از ظرفیت هزار طلبه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها تشکیل داده تا بتوانیم در راستای مشاوره و پشتیبانی کنکور فعالیت‌های لازم را داشته باشیم که اکنون نیز خانواده‌ها از فعالیت این افراد رضایت دارند و طلاب توانسته‌اند با مجموعه‌های کنکوری دیگر نیز رقابت کنند.

امیرگان یادآور شد: زمینی هشت هزار متری در نزدیکی کوه خضر درنظر گرفته تا بتوانیم یک مجتمع بزرگ آموزشی و فرهنگی ایجاد کنیم و ارائه خدمات به عموم مردم و کارمندان مجموعه‌های مختلف از جمله خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و خانواده‌های آن‌ها را رقم بزنیم و به مدارس و دانش‌آموز در طراز انقلاب اسلامی برسیم.

وی از گسترش فعالیت‌های مرکز تخصصی کودک مؤسسه رزمندگان اسلام با استفاده از طلاب یاد کرد و گفت: امیدواریم با ارائه الگو‌های تربیتی بتوانیم در سطح کشور به دستاورد‌های جدیدی در حوزه‌های تربیتی و آموزشی برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها