خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: ۴ درصد جمعیت استان ساکن روستا‌ها هستند و با این وجود استان قم رتبه دوم را در کشور در جذب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی دارد.
کد خبر: ۹۰۸۸۵۲۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کسب رتبه دوم در پرداخت تسهیلات به روستاییان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهرداد غضنفری هر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: سال گذشته سهمیه استان در قالب این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما در سال ۹۶ به دلیل همکاری بانک‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح به استان قم جذب شد، امسال سهمیه استان برای طرح رونق تولید ۹۰۰ میلیارد تومان بود، اما متاسفانه این تسهیلات دیر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: امسال تاکنون تنها ۳۰ درصد از سهمیه استان قم در قالب طرح رونق تولید جذب شد، باید هر ماه حداقل ۲۰ درصد سهمیه این طرح به استان جذب شود و ادارات و سیستم بانکی باید وضعیت هر پرونده‌ای را در استان قم حداکثر در عرض یک ماه برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: در بخش گردشگری طرح‌های بزرگی داریم که باید تلاش کنیم پرونده‌های این طرح‌ها را برای پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید مورد بررسی قرار بدهیم و تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت کنیم، تنها تا پایان سال فرصت برای جذب تسهیلات طرح رونق تولید استان قم وجود دارد، اگر دستگاهی در این زمینه تعلل کند، باید پاسخگو باشد.

غضنفری ۴ درصد جمعیت استان قم را روستایی دانست و تصریح کرد: با این وجود استان قم رتبه دوم را در کشور در جذب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی دارد.

وی ادامه داد: هیچ گونه عذری برای عدم جذب پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم به خصوص در بخش گردشگری پذیرفته نیست، سال گذشته در عرض ۱۰ روز ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش گردشگری قم داده شد و امکان تکرار دوباره این مساله وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با بیان اینکه باید پیگیر دریافت طلب قطعه سازان خودروی استان قم از کارخانه‌ها باشیم خاطرنشان کرد: امکان استفاده از کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش سود تسهیلات بانکی برای برخی از صنایع استراتژیک استان وجود دارد تا مانع از بیکاری کارگران این صنایع بشویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها