خبرهای داغ:
دبیر جشنواره ایده های برتر استان قزوین:
گرجی گفت:۲۳ طرح فناورانه معرفی شده که در سه جلسه کمیته داوران و اندیشه اوران با نشستهایی معیارهای ارزیابی انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۹۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، یوسف گرجی رییس پارک علم و فناوری قزوین و دبیر جشنواره ایده های برتر استان در نشست خبری هفته پژوهش که با حضور دبیران کمیته های این هفته در سالن بحران استانداری برگزار شد بیان کرد:هر سال به منظور شناسایی نخبگان و تقدیر از این گروه، برنامه های متنوعی در هفته پژوهش برگزار میشود و اولین ماموریت پارک علمی و فناوری، جشنواره معرفی ایده های برتر است.

وی گفت:این جشنواره امسال فقط استانی برگزار می شود و هدفگذاری جشنواره شناسایی و معرفی و توانکمندی ایده های برتر بنام شتاب است که به منظور تشویق ایده پردازان به منظور تولید ثروت در حوزه علم و فناوری است.

دبیر جشنواره ایده های برتر استان اظهار کرد:در استان فعالیت ما از مهرماه شروع شد و در ۱۱ آبان، اطلاعات در مورد این ایده ها جمع آوری و ۱۴۵ طرح در پارک اعلام شد و داوری این مراسم از روسای مراکز هفت گانه رشد استان می باشد که در این راستا پنج ایده برتر انتخاب شدند.

گرجی ضمن اشاره به معیارهای مورد نظر برای انتخاب این ایده ها عنوان کرد:نوآوری و سطح خلاقیت، امکان به تولید رساندن ایده ها، امکان ارایه به بازار جهانی، کارگروهی از جمله این معیارها می باشند.

وی افزود:هر مرکز رشد هم سه ایده برتر را ارزیابی کرده و به پارک معرفی شد که مجموعا ۱۷ ایده برگزیده شدند.

دبیر جشنواره ایده های برتر استان ضمن اشاره به طرحهای فناورانه افزود:۲۳ طرح فناورانه معرفی شده که در سه جلسه کمیته داوران و اندیشه اوران با نشستهایی معیارهای ارزیابی انجام شده است.

گرجی با اشاره به شاخص های مورد نظر برای ترغیب فناوران تصریح کرد:این شاخص ها در یازده حوزه تخصص فردی،
افتخارات شخصی اجرای طرحهای پیشین، میزان پیشرفت در حوزه فناوری، نوآوری، مطرح بودن ابداعات و نوآوری های فرد که این گزینه به تنهایی حدود ۳۵ امتیاز دارد، فروش در بازار، دوره بازگشت، تاثیر در حفظ محیط زیست، تاثیر در بهینه سازی مصرف انرژی، استاندارد سازی محصول، مستندسازی و تالیفات فرد و ساختار حقوقی فرد می باشد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها