استاد حوزه علمیه قم :

تربیت اسلامی در جامعه ترویج داده شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شیوه های درست و تربیت اسلامی را باید درجامعه ترویج داد.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۸۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید رحیم توکل در نشست با فرهنگیان البرز که در سالن 9دی برگزار شد، اظهارداشت: کسب معرفت الهی و تقوا تنها توشه انسان برای آخرت است وانسان باید در دوران جوانی زمینه تقویت معرفت الهی و پرهیزگاری را در خود تقویت کند.

 تربیت اسلامی در جامعه ترویج داده شود

وی به اهمیت شیوه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی در خانواده ها و نظام های اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام تکامل و تعالی انسان را به عنوان یک اصل در تربیت اسلامی می داند.

وی مهمترین روش در تربیت اسلامی را بهره گیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه سبک زندگی حضرت زهرا (س) ذکر کرد.

آیت الله توکل از حسن خلق ، مهربان بودن ، نیکوکاری ، پرهیزکاری و صله رحم به عنوان مهم ترین مولفه های طولانی شدن عمر یاد کرد و ادامه داد: خوب است انسان قدر لحظه لحظه های عمر خود را در محضر خدای متعال بگذراند زیرا برکت عمر در عمل صالح و پسندیده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر انسان از آخرت وعالم غیب غفلت شود در آن دنیا دچار خسران و ضرر شدیدی می‌شود، یادآورشد: اعمال ما بر اساس اخلاصمان در انجام آن عمل سنجیده می‌شود و باید سعی کنیم تا همه اعمال خود را با اخلاص و پاکی انجام دهیم تا بهترین اجرها را خداوند به ما عنایت کند.

وی بهترین راه را برای رسیدن به معرفت الهی در قرآن کریم ، توسل و توجه به گفتار ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: هرچقدر نسبت به این امر توجه داشته باشیم در مسیر تکامل و تعالی گام خواهیم برداشت.

وی بر گسترش اقامه نمازاول وقت در کشور به ویژه مدارس تاکید کرد و یادآورشد: هر کسی به تناسب توانمندی ، شرائط و موقعیت باید برای گسترش فرهنگ اقامه نماز زحمت بکشد که نقش آموزش و پرورش در این زمینه باید بسیار پرنگ باشد.

وی با بیان اینکه برای نماز که نشانه مسلمانی است تمکن لازم در جامعه به وجود آمده است، افزود: اما اراده ها در عملیاتی کردن روش های گسترش اقامه نماز باید بیشتر باشد.

وی یکی از روش های اثر گذار در گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه را نقش وزارت آموزش و پرورش در عملیاتی کردن اهمیت به نماز در بین جامعه هدف دانست. استان البرز حدود 25 هزار معلم و 450 هزار دانش آموزدارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها