یک دست فروش اراکی گفت: اگر مسئولین می خواهند به خدمت رسانی بهتر به مردم مشارکت کنند باید فکری برای ساماندهی دست فروشان کنند.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۳۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جلیل طهماسبی دست فروش کرهرودی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: دستفروشی امروز یکی از راه های عرصه کالا به مردم است، اگر می خواهیم هدفمان خدمت رسانی به مردم باشد دست فروشی هم به نوعی این کار را برای عده ای انجام می دهد، اگر مسئولین می خواهند به خدمت رسانی بهتر به مردم مشارکت کنند باید از این نوع عرضه کالا هم حمایت کنند.

وی افزود: در مناطق های بالای شهر فروش کالا برای سرمایه داران است ولی دست فروشی نیازهای قشر کم درآمد را تأمین می کند و حتی اگر دقت کنیم دست فروشی های گسترده در جنوب شهرها انجام می شوند.

این دست فروش کرهرودی اظهار داشت: از زمانی که از دانشگاه در رشته مدیریت فارغ التحصیل شدم نتوانستم شغل مناسبی برای خودم پیدا کنم،بعضی فرصت های شغلی هم که عمدتا کارخانه های صنعتی بودند یا حقوق نمی دادند و یا پس از چند ماه بیرون می کردند، ناچار به دست فروشی پلاستیک و مایحتاج پلاستیکی شدیم که با دوستانمان در سطح شهر با عده ای تولید کننده قرارداد میبندیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها با بدترین برخوردها از سمت مسئولین شهری مواجه هستیم،بها دادن به دست فروشان باعث رونق تولید می شود اما این کار باید در جاهای مناسب توسط کارشناسان شهری تعبیه شود.

طهماسبی تأکید کرد: دست فروشی در برخی مناطق شهر باعث دسترسی آسان مردم به نیازهایشان می شود، و حتی در برخی مواقع دسترسی بدون محدودیت زمانی برای مردم فراهم می کند مثل برخی از وانتی های میوه فروش که تا صبح میوه فروشی می کنند.

وی بیان داشت: شهرداری اگر به دنبال مالیات و گرفتن عوارض از دست فروشان است ما این کار را انجام می دهیم ولی مکان هایی که برای دست فروشی در نظر گرفته می شود مناسب این کار باشد و دسترسی مردم به این مکان ها راحت باشد.

طهماسبی افزود: برخی از شهرداری های مکان هایی به تعبیری بازار روزها را در جاهایی قرار می دهند که دسترسی مردم دشوار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر ترتیب باید با توجه به این وضع بیکاری مسئولین شهری کار دست فروشان را باید به رسمیت بشناسند و در درجه اول از برخوردهای نامناسب که برخی اوقات در گوشی های موبایل میبینیم خودداری کنند.

ارسال نظرات