مهندس شجاعی پور:

آموزش چهره‌به‌چهره شهروندان بوشهری برای تفکیک پسماند از مبدا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح آموزش چهره به چهره شهروندی در راستای طرح تفکیک از مبدا پسماند در حال انجام است.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۱۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حسن شجاعی‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در این طرح آموزش گران سازمان مدیریت پسماند به درب منازل واقع در منطقه دو شهرداری مراجعه کرده و آموزش خانوار در خصوص همکاری در کاهش و تفکیک پسماند‌های خشک از‌تر را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اعلام اختصاص یک کد اشتراک بازیافت به هر خانواده بوشهری، تصریح کرد: یک بسته آموزشی حاوی بروشور‌های آموزشی و برنامه زمان بندی خودرو‌های بازیافت برای اطلاع شهروندان از برنامه هفتگی جمع آوری مواد بازیافتی، در اختیار منازل قرار می‌گیرد.

شجاعی پور یادآور شد: علاوه بر تحویل مواد بازیافتی از درب منازل، شهروندان خود می‌توانند به غرفه‌های بازیافت نیز مراجعه کرده و با تحویل مواد بازیافتی خود، از غرفه مواد اهدایی و یا وجه نقد تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: شهروندان همچنین می‌توانند پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی و شیشه خود را به صورت جداگانه به غرفه‌های بازیافت واقع در سطح شهر تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: ایستگاه‌های ثابت چندمنظوره جمع آوری مواد قابل بازیافت در چند نقطه شهری بوشهر ایجاد شده تا علاوه بر رفع مشکل شهروندانی که نتوانسته‌اند اقلام قابل بازیافت خود را به مأموران این سازمان تحویل بدهند آموزش و اطلاع رسانی لازم همراه با ارائه هدایا و جزوات آموزشی و دریافت نظرات و پیشنهادات مردم برای ارتقاء سطح خدمات انجام شود.

شجاعی پور بیان کرد: اقلام قابل بازیافت شامل لاک و پلاستیک، کاغذ و مقوا، نایلون و نایلکس، شیشه و فلزات، ظروف آب معدنی و نوشابه هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اشاره به انواع پسماند‌ها اظهار داشت: این پسماند‌ها شامل پسماند‌های‌تر یا فسادپذیر، پسماند‌های خشک یا غیرفسادپذیر و پسماند‌های خطرناک و ویژه هستند هر چند طبقه بندی پسماند‌ها بر اساس پسماند‌های خانگی، بیمارستانی، تجاری، صنعتی، خاک و نخاله، پارک‌ها و فضای سبز نیز تقسیم بندی شده است.

وی یادآور شد: بر اساس رسالتی که بر عهده داریم برای هر کدام از این بخش‌ها به شکل مجزا برنامه‌هایی در این سازمان تدوین شده که سعی ما این است که با کمک مردم و آموزش‌های چهره به چهره و استفاده از توان رسانه ها، شهری پاکیزه را رقم بزنیم.
ارسال نظرات