فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: دشمن بداند با آشوب داخلی راه به جایی نمی‌برد زیرا هم‌اکنون قدرت دفاعی و نظامی کشور به حدی توسعه پیدا کرده که در مقابل تمام این تحرکات می‌ایستد.
کد خبر: ۹۰۸۸۳۵۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ‌لاهیجان،‌ سردار پاسدار محمد عبدالله‌پور در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اظهار داشت:‌ بسیاری از مشکلات فعلی کشور به علت نفوذ دشمن به لایه‌های مدیریتی و اقتصاد اتفاق افتاده و از تحریم‌ها نشأت نگرفته‌ است. 

فرمانده سپاه قدس گیلان حرکات دانشجویان در حوزه استکبارستیزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ اگر حضور مؤثر دانشجویان کشور در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف نبود امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانست به این درجه از افتخارات و دستاوردها نائل شود.

سردار عبدالله‌پور حضور دانشجویان در جبهه‌های نبرد هشت ساله را گواه هوشیاری و بصیرت آنان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر نیز با تمام فشارها و تحریم‌ها در حوزه‌های علمی و فناوری‌های پیچیده، دانشجویان و جامعه علمی کشور موفقیت‌های زیادی را برای نظام به ارمغان آورده‌اند.

وی بر ضرورت بیان و تبیین مسائل مختلف انقلاب برای مردم و نسل‌های جوان کشور تأکید کرد و گفت: اینکه شهدای 16 آذر چرا و به چه دلیلی به شهادت رسیدند باید به خوبی برای جوانان بیان شود زیرا حرکت همین شهدا در حقیقت مقدمه قیام سال 42 و نهضت سال 57 را پایه‌ریزی کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روزگاری بیش از 60 هزار مستشار نظامی خارجی در کشور حضور داشت گفت:‌ این افراد در فیش حقوقی خود هر ماه مبلغی را به عنوان حق توحش از مسئولان رژیم شاهنشاهی طلب می‌کردند اما ملت ایران تمام این معادلات و قوانین را به هم ریخت.

سردار عبدالله‌پور قدرت نظام جمهوری اسلامی را عامل بازدارنده در برابر تهدیدهای دشمنان دانست و تصریح کرد: برخی از ناوهای جنگی آمریکایی‌ها در خلیج فارس از چنان تجهیزاتی برخوردارند که در فکر هم نمی‌گنجد اما فرزندان انقلاب سعی می‌کنند ضعف‌های آنان را شناسایی کنند.

وی موقعیت‌شناسی و عکس‌العمل سریع در برابر تحرکات دشمن را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: آمریکایی‌ها توان و جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارند و جلوی هر کشور دیگری هم که قصد این کار را داشته باشد سد می‌کنند زیرا از قدرت جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان به ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی و ضبط سلاح‌های آنان توسط سپاه اشاره کرد و بیان داشت:‌ در تبلیغات انتخاباتی، ترامپ حرف‌هایی را در این مورد به زبان راند اما پس از اینکه فیلم نحوه دستگیری این نیروها برایش ارسال شد از ادامه حرف‌هایش منصرف شد.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه امروز دشمن با ایجاد دو دستگی،‌ سوءظن و مشکلات اقتصادی درصدد رسیدن به اهدافش است افزود: اثرات تحریم‌ها در حوزه مسائل اقتصادی بسیار کم و ناچیز است بنابراین تمامی مشکلات امروز جامعه به علت سوء‌مدیریت‌ها در ارکان اجرایی به وجود آمده است. 

وی با بیان اینکه با امکانات موجود می‌توان چهار برابر جمعیت فعلی کشور را مورد حمایت قرار داد عنوان کرد: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر روی مسئله شناسایی روزنه نفوذ دشمن داشتند اما بسیاری برای شناخت این روزنه‌ها فقط بر حوزه‌های دفاعی و اطلاعاتی کشور متمرکز شدند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن برای نفوذ به عرصه‌های مدیریتی و اقتصاد وارد عمل شده است، عنوان کرد:‌ حال سئوال اساسی اینجاست که با وجود این حجم وسیع از مواهب و امکانات خدادادی و طبیعی در کشور ایران آیا ما واقعاً توان حل معضل بیکاری جوانان را نداریم. 

سردار عبدالله‌پور تشخیص مشکلات فعلی نظام توسط مسئولان و اتخاذ راهکارهای عملی رفع آنها را متذکر شد و اظهار داشت: باید مواظب طرح‌ها و برنامه‌های خرابکارانه دشمنان باشیم زیرا آن‌ها دائماً در حال طرح‌ریزی نقشه‌های متعدد و پیاده‌سازی آن در حوزه‌های مختلف نظام هستند.

وی عدم اعتماد مسئولان به وعده‌های سران کشورهای اروپایی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: اروپایی‌ها بر اساس تاریخ و تجارب به دست آمده ثابت کرده‌اند که اگر ذره‌ای منافعشان در جایی به خطر بیفتد از هر خبیثی خبیث‌تر می‌شوند بنابراین مسئولان کشور باید به این امر بیشتر توجه کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان اعتماد بدون قید و شرط به حرف‌ها و وعده‌های اروپایی‌ها را ساده‌انگاری محض دانست و اظهار داشت:‌ با عنایات الهی در رأس کشور و نظام مقدس اسلامی ایران رهبری فرزانه و مدبر جای گرفته است و مردم ولایتمدار آن نیز با بصیرت کامل در صحنه حضور دارند. 

سردار عبدالله‌پور دشمن‌شناسی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: رهبری دقیق مقام معظم رهبری در کنار صبر و پایداری ملت شهیدپرور ایران اسلامی تمام طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان را در این 40 سال به نابودی کشاند.

وی میزان آگاهی و دشمن‌شناسی ملت ایران را حتی از نخبگان جامعه و مسئولان کشور هم بیشتر دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین درس 16 آذر درس مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد داخلی و استکبار جهانی و داشتن نگاه تیزبینانه در برابر تحرکات عوام‌فریبانه دشمن است.

فرمانده سپاه قدس گیلان دنیاطلبی مسئولان را خطری بزرگ برای کشور و آرمان‌های انقلاب خطاب کرد و بیان داشت:‌ باید همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و از دنیاطلبی فاصله بگیریم زیرا دشمن با تقویت این بخش درصدد است زمینه نابودی نظام و انقلاب را فراهم کند.

سردار عبدالله‌پور فکر ایجاد بحران‌های داخلی در کشور را با وجود فرزندان و نیروهای انقلابی محکوم به شکست دانست و افزود: دشمن بداند با آشوب داخلی راه به جایی نمی‌برد زیرا هم‌اکنون قدرت دفاعی و نظامی کشور به حدی توسعه پیدا کرده که در مقابل تمام این تحرکات می‌ایستد.

وی شیوه غیراسلامی بانک‌ها و مشکلاتی که صنعت خودروسازی داخلی و گمرک برای کشور به وجود آورده است را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فساد بسیار سازمان‌یافته‌ای در این حوزه‌ها دامن‌گیر کشور شده که تنها با اقدام دولت،‌ مجلس و با اصلاح قوانین موجود قابل رفع است.

فرمانده سپاه قدس گیلان انتخاب درست و هوشمندانه افراد در زمان برگزاری انتخابات را یکی از راه‌های رفع مشکلات فعلی جامعه دانست و ابراز داشت:‌ اگر فردی به درستی توسط مردم برگزیده شود می‌توان به رفع زمینه‌های ایجاد تبعیض و فساد در کشور به نحو مطلوبی خوشبین بود.

سردار عبدالله‌پور مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب درست را از تأکیدات و سفارشات مقام معظم رهبری به ملت دانست و تصریح کرد: اگر حضور در عرصه انتخابات و شرکت در رأی‌گیری بدون آگاهی لازم و یا تنها برای رفع تکلیف باشد مطمئناً افراد مناسبی نیز در این فرایند برگزیده نمی‌شوند.

وی تنها راه مبارزه با فساد را شناسایی گلوگاه‌های اصلی شکل‌گیری مفاسد اداری و اقتصادی دانست و گفت: بسیاری از قوانین دست و پا گیری اداری کشور و بروکراسی‌های زائد، مسیر توسعه کشور را مختل کرده است بنابراین قوه مقننه باید برای اصلاح و بازنگری آن‌ها اقدام کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان حل مسئله بدحجابی در جامعه با نیروی قهری را کاملاً رد کرد و اظهار داشت:‌ به عقیده بنده جوان بد در جامعه ما وجود ندارد بلکه اشکال و کم‌کاری از جانب کسانی است که باید راه‌ها و مسیر درست را برای آنان در عرصه اعتقادی و دینی به خوبی بیان و تبیین کنند.

سردار عبدالله‌پور ارتش و سپاه را دو بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: در برخی از حوزه‌ها نظیر حضور در دریا و یا در بخش پدافندی، برادران ارتشی از توان بیشتری برخوردارند و در عوض نیروهای سپاه در عرصه جنگ و دفاع خارج از مرزهای کشور تبحر دارند.

وی شرکت در مسائل دفاعی را اولویت دوم سپاه دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی و اولویت نخست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت و پاسداری از ارزش‌های انقلابی و ولایت‌فقیه است و بین ارتش و سپاه حتی به اندازه سر سوزنی اختلاف وجود ندارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه هر کسی در هر جایگاه و لباسی اگر به اساس انقلاب حمله کند سپاه با او به مقابله برمی‌خیزد افزود:‌ پاسداران در همه صحنه‌ها آماده هرگونه ایثارگری و فداکاری هستند تا حتی قطره‌ای خون از ملت ایران اسلامی بر زمین ریخته نشود.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه ملت ایران تا آخر پای اعتقادات و ولایت‌فقیه ایستادگی می‌کند عنوان کرد: ما ایمان داریم که خداوند متعال، این کشور و نظام را از گردنه‌های سخت و دشوار به سلامت عبور می‌دهد و این امید نیز تنها در گرو ایستادگی و صبر ملت ایران تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات