مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی جهل مدرن، غفلت فراگیر و اسارت رنگارنگ را از موانع توجه به نعمت‌های الهی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۰۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام فرازی نیا صبح امروز در جلسه اخلاقی ویژه پایوران و کارکنان ستاد سپاه امام رضا(ع) در پادگان شهید برونسی  اظهار داشت:  قرآن دارای پیام هایی متعدد و در قالب‌های مختلفی است؛ یکی از این پیام‌ها توجه به نعمات الهی است.

وی ادامه داد: یکی از قالب‌های این پیام این است که قرآن کریم می‌فرماید نعمات الهی را بر زبان جاری کنیم چرا که توجه به نعمت و به زبان آوردن آن انسان را به شکر وادار می‌کند.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: بلافاصله قرآن بعد از این پیام جلوهگری می‌کند که نمی‌توانید نعمات خدا را بشمرید. انسان محدود و نعمات الهی نامحدود است و آدمی توان شمارش این نعمت‌ها را ندارد و در پیام بعدی خداوند می‌فرماید فردای قیامت از این نعمت‌هایی که به شما عطا کردیم سوال می‌‌شود.

وی با طرح این سوال که خداوند در روز قیامت از چه نعماتی سوال می‌کند، گفت: طبیعتا از نعمت‌های عمومی سوال نمی‌شود. خداوند از نعمت‌های اصلی و کلیدی سوال می‌کند و طبق احادث و روایات در راس همه نعمت‌ها نعمت ولایت است که اولین ولی خداوند است.

فرازی نیا مواردی چون جهل مدرن، غفلت فراگیر و اسارت رنگارنگ را از موانع توجه به نعمت‌های الهی عنوان کرد و ابراز داشت:این سه عامل همچون راهزن توجه ما را نسبت به نعمت‌ها و در راس آن نعمت ولایت می‌ستاند.

وی خاطرنشان کرد: انسان غافل به امور غیر مهم مشغول است لذا باید برای بیرون آمدن از غفلت اولویت بندی در امور خود داشته باشیم. اگر نماز شب نمی‌خوانیم به خاطر این است که غفلت کرده ‌ایم و چرا غفلت کرده‌ایم چون اولویت بندی نداشتیم. 

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسارت در بند شهوت، مقام، شکم و دیگر امور دنیوی سبب می‌شود که حتی عشق ما به پیامبر(ص) کاربری نداشته باشد.

وی در پایان گفت: ما باید اول علم خداشناسی داشته و دوم نسبت به وظیفه،  ولی و تشخیص دشمن بصیرت داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها