خبرهای داغ:
رئیس اداره محیط زیست بوکان گفت: برای نخستین بار در کشور برای تامین حقابه حیات وحش بوکان مجوز استفاده از آب چشمه‌ها برای اشخاص با محدودیت صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۰۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

 ​​​​​​​رحیم عبدالکریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بوکان، گفت: در جلسه‌ی مسئولین و نمایندگان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مدیریت منابع آب و محیط زیست بوکان مقرر شد مجوز استفاده از چشمه‌ها برای اشخاص جهت دریافت تسهیلات، زمانی صادر شود که گونه‌های جانوری بتوانند جهت رفع تشنگی از آب چشمه استفاده کنند بدین معنی که آب از دسترس حیات وحش خارج نشود.

وی افزود: این اقدام برای اولین بار در سطح استان و کشور از طرف اداره محیط زیست بوکان مطرح می‌شود تا حیات وحش نیز از حقابه طبیعی خود بمثابه آب چشمه‌ها محروم نشوند و ساماندهی چشمه‌ها باعث عدم دسترسی به آب که موهبت حیات است نگردد.

عبد الکریمی یاد آور شد:متاسفانه وجود تسهیلاتی از قبیل وام بلاعوض و امتیاز برق به کشاورزان در راستای بهینه سازی مصرف آب، باعث دخل و تصرفی زیادی در چشمه‌ها شده بطوریکه بیشتر آن‌ها سرپوشیده و یا به نحوی از دسترس حیات وحش خارج شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود همه سازمان‌های مردم نهاد به یاری این اقدام مبارک بشتابند و مردم فهیم و طرفدار محیط زیست بوکان مثل همیشه یار و یاور گونه‌های جانوری و محیط زیست باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات