خبرهای داغ:
نشست مطالبه گری انقلابی درخصوص آبگرفتگی معابر، قطعی و افت فشار آب و خسارات وارده به مردم در بارندگی‌های اخیر، با حضور مسؤولان اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۵۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، مسجد جوادالائمه اهواز امشب میزبان نشست مطالبه‌گری انقلابی درخصوص مشکلات آبگرفتگی معابر، قطعی و افت فشار آب و خسارات وارده به مردم در بارندگی‌های اخیر، با حضور مسؤولان و شهروندان اهوازی بود.

حضور مسؤولان اهوازی جهت پاسخگویی

شهردار، رئیس شورای شهر، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آبفا اهواز در این نشست در مسجد جواد‌الائمه (ع) حضور یافته و پاسخگوی سؤالات مردم بودند.

در این نشست که اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، ابتدا مجری برنامه به طرح موضوع اصلی و سؤالاتی درباره اوضاع آب و فاضلاب شهر اهواز پرداخت که هر کدام از مسؤولان مهمان، به‌مدت 3 دقیقه به توضیح و پاسخگویی به مردم پرداختند که این روال 2 بار تکرار شد.

اختصاص اعتبارات دولتی برای آب و فاضلاب اهواز

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل اداره مدیریت بحران خوزستان در بخشی از صحبت‌های خود در این برنامه اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که اخیراً انجام شده برای 8 نقطه بحرانی شهر اهواز و جهت دفع آب‌های سطحی این نقاط، اعتبارات دولتی اختصاص یافته که امیدواریم در اصلاح سیستم فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز مؤثر باشد.

وی افزود: من هم در همین شهر زندگی می‌کنم و مقابل خانه من هم آب زیادی جمع می‌شود؛ فاضلاب در محله ما نیز مشکل دارد و مطمئن باشید کاری که برای تسریع حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز نیاز باشد انجام می‌دهیم. تا کنون چند جلسه اداره مدیریت بحران را به این موضوع اختصاص داده و دستگاه‌های مرتبط را برای این موضوع بسیج کرده‌ایم اما باید بپذیریم زیرساخت‌ها نیز در این زمینه ناقص هستند.

 

اگر حق اهواز داده شود، ده ساله مشکلاتش برطرف می‌شوند

همچنین منصور کتانباف در سخنان خود در این مراسم گفت: بهتر است به‌جای اینکه گریبان یکدیگر را بگیریم به مسائل اساسی و زیرساختی بپردازیم، واقعیت این است که شهر اهواز شبکه دفع و هدایت آب‌های سطحی ندارد و این مقدار مختصر که موجود است بسیار ناچیز است.
شهردار اهواز بیان کرد: شهر اهواز نیاز به زیرساخت دارد؛ باید ببینیم اهواز در توسعه کشور چقدر نقش دارد؟ یک میلیون بشکه نفت در اهواز تولید می شود و بسیاری ظرفیت‌های دیگر نیز در اهواز هست اما آیا همان‌قدر به اهواز پرداخته شود؟

وی ادامه داد: اگر حق اهواز به‌طور کامل داده شود که هیچگاه نشده، در دوره‌ای ده ساله می‌توان مشکلات اساسی آن را برطرف کرد.

اعتراض به مدیر آبفا

این در حالی بود که وقتی فردوس کریمی، مدیرعامل آبفا اهواز سخنان خود را آغاز کرد، چند نفر از شهروندان با صدای بلند به وی اعتراض کرده و مشکلات فاضلاب و قطعی آب را در مناطق مختلف اهواز به او گوشزد کردند. بسیاری از حضار به مبلغ قبض آب خود و رقمی که برای بحث فاضلاب از آن‌ها اخذ شده گلایه داشتند.

کریمی گفت: در بحث لایروبی تمام توان خود را قبل از بارندگی‌ها انجام دادیم اما میزان بارندگی واقعاً از توان و ظرفیت شبکه فاضلاب خارج است با این حال در بخش آب و فاضلاب هرکدام جداگانه 20 میلیارد تومان جذب شده است و تمام این پروژه ها در حال فعالیت هستند.

در این نشست با وجود حضور 7 مسؤول جهت پاسخگویی، نظم بسیار خوبی برقرار بود اما هر چند دقیقه یک بار جمعی از شهروندان به پاسخ مسؤولان اعتراض می‌کردند.

در این بین اعتراض کارگران گروه ملی، اعتراض اهالی منطقه اسلام آباد به وضعیت آب منطقه‌شان و اعتراض پرسنل بازنشسته علوم پزشکی اهواز به عدم پرداخت مطالبات‌شان از بقیه اعتراضات واضح‌تر بود که حتی به یکی از کارگران گروه ملی اجازه داده شد که لحظاتی به بیان مشکلات خود با صدای بلند و پشت تریبون بپردازد.

برگزاری منظم نشست

علیرغم وقفه‌های متعدد که در جلسه ایجاد شد، این نشست با تدبیر و نظم قابل توجهی به پایان رسید که پس از اتمام رسمی جلسه، مسؤولان دقایقی را در مسجد باقی مانده و به صحبت مردم گوش دادند.

همچنین تعدادی از کارگران معترض گروه ملی به‌صورت رو در رو و پشت درهای بسته با علی ساری به صحبت پرداختند و مشکلات و دغدغه‌های اصلی خود را به وی انتقال دادند. اولین گلایه این کارگران عدم حضور مسؤولان در بین کارگران برای شنیدن صدای اعتراض آنان بود.

 

نشست مطالبه گری، حرکتی شایسته

نشست مطالبه‌گری امشب مسجدجوادالائمه(ع) هر چند نقیصه‌های کوچکی داشت اما بی‌شک بهترین الگو برای ایجاد ارتباط مستقیم بین مردم و مسؤولان بود؛ همان چیزی که باید در نظام اسلامی به‌خوبی پیاده شود اما با سهل‌انگاری برخی مسؤولان، فاصله مردم که اصلی‌ترین حق را بر گردن آن‌ها دارند افزایش می‌یابد.

نشست امشب نشان داد می‌شود با پاسخگویی به مردم، از دغدغه‌ها و ناراحتی مردم کاست. مردمی که گاهی فقط گوشی شنوا می‌خواهند وگرنه همیشه نشان داده‌اند در همه عرصه‌ها پا به پای مسؤولان و نظام حرکت می‌کنند.

انتهای پیام / امین ناصرین

ارسال نظرات
پر بیننده ها