خبرهای داغ:
فعال فرهنگی و مدیر مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه در گفتگو با بسیج:
مدیرمسئول کانون فرهنگی جوادالائمه با بیان اینکه تداوم اسلام ناب محمدی وابسته به فرهنگ اسلامی و هدایتگر است، گفت: فرهنگ اسلامی با توجه به برنامه جامعی که برای زندگی انسان دارد متضمن توسعه اقتصاد، رفتار، کردار و اخلاق در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۳۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

حجت الاسلام مسلم نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی، هدایت فرهنگی و بصیرت فرهنگی در دل سیاست، اقتصاد، اجتماع و خانواده است، اظهار داشت: با توجه به چنین اهمیتی که فرهنگ اسلامی دارد، رهبر فرزانه انقلاب آن را مهم ترین راهکار در مقابل فرهنگ باطل می دانند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تاکید آیت الله خامنه ای جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است چراکه فرهنگ حق و هدایتگر می تواند فرهنگ باطل و هجمه فرهنگی دشمنان را از بین برده و جلوی اهداف باطل آن ها را بگیرد.

حجت الاسلام نوری افزود: کارکردهای فرهنگ اسلامی تاثیر بسیاری در پیشگیری از آسیب ها دارد چراکه برنامه سعادت دنیوی و اخروی در این فرهنگ نهفته است.

این فعال فرهنگی در ادامه به اهمیت جایگاه مسجد در فرهنگ اشاره و بیان کرد: مسجد نخستین و فراگیرترین پایگاه فرهنگی و محل تجلی باورها، ارزش ها، اصول و احکام نورانی اسلام است که ارائه خدمات متنوع به عموم مردم را در عرصه های گوناگون فرهنگی برعهده دارد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: کارکردهای مسجد در نظام اسلامی نبوی، می تواند ضمن رعایت اصول و ارزش های بنیادین تفکر اسلامی شامل کارکردها و نقش های نوینی متناسب با نیازها و مقتضیات جدید باشد.

 

 

 

ارسال نظرات