استاندار مرکزی در نشست با دانشجویان:

100 هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کارند

سید علی آقازاده گفت: استان مرکزی دارای 2 هزار و 850 واحد صنعتی و تولیدی که بیشتر صنعتی بوده برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۹۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه مطالبه گری تریبون آزاد دانشگاه اراک گفت: درخواستی که از دانشجویان عزیز در این جلسه دارم که توهینی به مقامات و ارکان نظام و کارگزاران دولت صورت نگیرد،بنده به عنوان مقام ارشد دولت اکنون برای شنیدن مشکلات دانشجویی آمدم و اطلاع داریم برخی مشکلات دانشجویی مانند مباحث صنفی، خوابگاهی، فضای آموزشی، سلف و غذا و ... باعث نارضایتی هایی شده است.

وی با وعده پیگیری مشکلات دانشجویان به طور ویژه در جلسات تخصصی افزود: نقدهای دانشجویان شنیدنی و مورد پذیرش و احترام است و در همین جا قول می‌دهم که در نشستی کاملا کاری و اجرایی مسائل و مشکلات دانشجویان با مسئولان امر بررسی و حتی در صورت لزوم در تهران دنبال شود.

آقازاده در پاسخ به انتقاد دانشجویی در مورد انتصاب های دانشگاه و عدم مشارکت دانشجویان در انتخاب مدیران خود افزود: تا جایی که توانسته ام در عمر کاری خود از جوانان استفاده کنم و مشورت بگیرم، به دکتر حمیدی ریاست دانشگاه نیز توصیه می‌کنم در برخی از انتصابات حتما از نظر دانشجویان و تشکل های دانشجویی استفاده کنند و قطعا نتیجه‌ای مثبت در مدیریت مجموعه خواهد داشت.

استاندار مرکزی در پاسخ به سوال یک دانشجو مبنی بر وضعیت شرکت هپکو تأکید کرد: در طول 14 ماه استانداری بنده در استان مرکزی کمتر از گل به کارگران گفته نشده و حتی با وجود آنکه کارگران هپکو سه روز خط آهن تهران-اهواز را بستند و علیرغم آمادگی نیروی انتظامی و غیرقانونی بودن کار آنها اجازه هیچ‌گونه برخوردی با آنها را ندادم به این دلیل که می‌خواستم کارگران بدانند با آنها همراه هستیم.

وی با اشاره به راه افتادن خط تولید شرکت هپکو بیان داشت:خوشبختانه پس از سه سال هپکو به تولید نشسته و به جای سر و صداهای نامطلوب صدای تولید و کار از کارخانه به گوش می‌رسد و افتخار بزرگی برای کشور، استان و کارگران است. این امر حاصل تلاش‌های استان و دستگاه ها در این شرایط خاص و سخت کشور است.

آقازاده در این رابطه ادامه داد: استان مرکزی دارای 2 هزار و 850 واحد صنعتی و تولیدی که بیشتر صنعتی بوده برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرده است و تا سال گذشته برخی واحدها تعطیل و برخی با معوقات هفت ماهه حقوق کارگران مواجه بودند، اما امروز در شرایط تحریم کارخانجات بزرگ با یکی دو ماه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها مواجهند و کارخانجاتی مانند ایرالکو، هپکو، آذرآب، واگن‌پارس، ماشین‌سازی و ... مشغول به کار و تولید هستند.

وی در پایان در پاسخ به انتقادات دانشجویی مبنی بر برخوردهای سلیقه ای با دانشجویان خواستار ارائه مصداق شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار