خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دانشجویان با بیان اینکه اجبار و ترس در نظام دینی جایگاهی ندارد، گفت: ترساندن و محدود کردن دانشجویان با کرامت انسان در تضاد است.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۹۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از دانشجویان استان قزوین که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، با تبریک روز دانشجو امیدبخشی را یکی از رسالت‌های اصلی دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: در کلام رهبری دائما امیدبخشی، امیدواری و بشارتِ پیروزی قطعی حق بر باطل مشاهده می‌شود و دانشجویان نیز پیرو فرمایشات رهبری نگاه ویژه‌ای به امیدآفرینی در جامعه داشته باشند.
وی دست‌آوردها و برکات انقلاب اسلامی را بسیار عظیم و گسترده دانست که نباید به فراموشی سپرده شوند و تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طلبه و دانشجو در مقابل خوف، خطر و ستم رژیم شاهنشاهی با ایثار و فداکاری ایستادند و با جانفشانی انقلاب را به پیروزی رساندند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: کسانی آمدند و بنای انقلاب اسلامی را با سختی‌ها و مشقت‌های فراوان گذاشتند و برای مردم ارتقا، منزلت و عزت آوردند و لازم است امروز ما بر این ارتقا، منزلت و عزت اضافه کنیم و آن را تنزل ندهیم و دوران دفاع مقدس نمونه‌ای بود که بر منزلت انقلاب و مردم افزوده شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به خاطراتی از مبارزات انقلابی اشاره کرد و یادآور شد: سال 54 طلاب در مدرسه فیضیه برای گرامیداشت سالگرد قیام 15 خرداد قیام کردند و شعار سر دادند و همه می‌دانستیم که اینکار ممکن است به قیمت جانمان تمام شود.
وی ادامه داد: مدرسه فیضیه توسط عمال رژیم شاهنشاهی محاصره شد و در حالی که شرایط بسیار دشوار و خطرناک بود یکی از طلبه‌ها آمد و گفت یک دانش‌آموزی گفته طلبه‌ها مقاومت کنید ما نیز با شما هستیم و با وجود اینکه تنها یک نفر از ما حمایت کرد، روحیه در بین طلبه‌ها بسیار افزایش پیدا کرد. لذا باید ببینیم که از کجا به این مرحله رسیده‌ایم و قدردان آن باشیم.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: پس از آنکه توسط رژیم بازداشت شدیم به پادگان صفر پنج کرمان تبعید شدیم و آنجا مشاهده کردیم که تعدادی از دانشجویان نیز به آن پادگان تبعید شده‌اند و آنجا وحدت و پیمان بسیار عمیقی بین طلبه‌ها و دانشجویان برقرار شد و وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه را در آنجا مشاهده کردیم.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: اینها عقبه انقلاب اسلامی است و مشاهده می‌کنیم هر روز ما نیرومندتر از گذشته شده‌ایم و بر تعداد انقلابیون اضافه شده است و امروز شاهد راهپیمایی 20 میلیونی اربعین هستیم و این ادامه همان مسیر است و این سرمایه عظیمی برای ما محسوب می‌شود.
وی در ادامه دین سیاسی و سیاست دینی را یکی از مسائل بسیار جدی و از دغدغه‌های مهم طلاب و دانشجوها معرفی کرد و عنوان داشت: یکی از بلاهایی که امروز بر سر ما می‌آید این است که آدم‌هایی متدین‌نما در فضای جامعه هستند که دنبال دین سیاسی و قرآن سیاسی هستند و دنبال سیاست دینی و سیاست قرآنی نبوده‌اند و بنا هم ندارند که اینگونه باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دین سیاسی یعنی اینکه ما دین را ابزار قرار دهیم تا به اهداف دنیایی خود دست پیدا کنیم. ما امروز از ناحیه کسانی که از دین ابزاری می‌خواهند تا به اهداف خود برسند آسیب جدی می‌بینیم و اهداف آنها مقام، مال و شهرت است.
آیت‌الله عابدینی گفت: آنها بی‌دین‌هایی هستند که نقاب دین به چهره زده‌اند و جز نفاق چیزی با خود ندارند اما گاهی آنقدر شهرت کسب کرده‌اند و در جامعه باور مصنوعی و دروغین ایجاد کرده‌اند که به سختی می شود کاری کرد.
وی تأکید کرد: باید شرایط جامعه را از ناحیه دین سیاسی و سیات دینی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و آسیب‌ها و آفت‌های این حوزه را بررسی و شناسایی کنیم و در حد توان به مبارزه با آنها بپردازیم و جامعه را به سمت درست آن که مورد تأیید دین قرار دارد هدایت کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که امروز دانشجویان مطرح کردند این است که عده‌ای در دانشگاه‌ها نمی‌گذارند تا دانشجویان حرف و دغدغه‌های خود را مطرح کنند. آن چیزی که از دین یاد گرفتیم و ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی بر آن تأکید داشته‌اند، حفظ کرامت انسانی است و ترساندن و محدود کردن با کرامت انسانی همخوانی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند قرآن کریم، پیامبر (ص) و انسان را کریم معرفی می‌کند و خداوند می‌فرماید ای انسان همه عالم را برای تو خلق کرده‌ام، تو را برای عبادت آفریده‌ام، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای رسیدن به کرامت خلق کرده‌ام و انسان باید به این جایگاه برسد.
وی تأکید کرد: دست‌یابی به مقام والای کرامت که هدف آموزه‌های دین است، با ترساندن و اجبار محقق نخواهد شد. خداوند نیز انسان را با ترس و اجبار به دین دعوت نکرده است و می‌فرماید در دین اجباری نیست و در هیچ جای شالوده دین اکراه و اجبار وجود ندارد.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند اگر کرامت انسان خدشه‌دار شود، او فردی شرور خواهد شد و شما از شر او در امان نخواهید بود و امام علی (ع) نیز می‌فرمایند اگر کرامت انسانی محفوظ بماند هیچ اشتهایی او را از راه درست بیرون نخواهد برد.

9001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها