سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل آماده حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه کار و تعاون می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۴۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه کمیته آموزش و پژوهش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با هدف بررسی و ارزیابی نتایج طرح پژوهشی (بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان و ارایه راهکار‌های برون رفت از وضعیت موجود با هدف حفظ اشتغال موجود) ضمن مهم برشمردن مباحث پژوهشی در کلیه زمینه‌ها تشکیل این جلسه را بسیار مفید و مؤثر ارزیابی کرد و اظهار داشت:  انتظار می‌رود نتایج این طرح پژوهشی در تصمیم گیری‌های استانی بویژه در جلسات کارگروه اشتغال استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راهگشا و مفید باشد.

وی با توضیح اینکه واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان در چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اظهار کرد که شناسایی این مشکلات و ارائه راهکار‌های برون رفت از این وضعیت با هدف حفظ اشتغال موجود، ضرورت انجام تحقیق در این خصوص را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، گفت: این اداره کل آماده حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه کار و تعاون می‌باشد.

رحیمی در این جلسه گفت: اتاق فکر این کمیته شامل مجموعه‌ای از صاحب نظران و کارشناسان خبره به منظور بررسی، پژوهش، آسیب شناسی و ارائه مشاوره و ایده، برای مسایل حوزه‌های مربوط به وزرات متبوع است.

وی افزود: هدف از تشکیل این کمیته، نیازسنجی و اولویت بندی موضوعات تحقیقاتی، اجرای طرح‌های آموزشی در سطوح (میکرو پروژه – متوسط – بزرگ)، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در راستای اهداف وزارت متبوع واجرای آموزش ضمن خدمت همکاران به صورت جامع و یکپارچه است.

وی تصریح کرد: تغییر در دیدگاه علمی و ایجاد نگاه کاربردی، می‌تواند تغییر در روند علمی دانشجویان ایجاد و وظیفه ماست که دانشجویان را به سمت تحقیقاتی که مباحث روز جامعه و مشکلات دستگاه‌های اجرایی است سوق دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: با توجه به رویکرد جدید وزارت متبوع در بحث آموزش و پژوهش و با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، تغییرات لازم در پیشبرد بهتر روند علمی به سطوح بالاتر را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: از جمله مهمترین فعالیت‌های این کمیته، نیازسنجی و تدوین اولویت‌های آموزشی و پژوهشی استان و هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی به سمت دانش اجتماعی وزارت متبوع است و امید است در این مسیر با کاربردی نمودن نتایج پژوهش ها، راهبرد‌های موثر در جهت حل مسائل ارائه شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل و دبیر کمیته، فرایند انجام طرح پژوهشی فوق را گزارش نمود.

این جلسه با هدف بررسی و ارزیابی نتایج این طرح پژوهشی و میزان برآورده شدن انتظارات کارفرما (اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان) و محقق شدن اهداف تعیین شده پژوهش، برگزار گردید.
ارسال نظرات