امام جمعه بندر انزلی؛

تحصیل علم باید سبب مستقل بودن دانشجویان شود

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مستقل بوده و وابسته به شرق و غرب نباشد گفت: این امر به این معنا نیست که از علوم جهانی استفاده نکنیم بلکه به این معنا است که تحصیل علوم مختلف باید سبب افزایش باور دانشجویان به مسئله استقلال شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۲۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام‌نور بندرانزلی اظهار داشت: روز دانشجو یکی از درخشان‌ترین مناسبت‌های کشور است.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تشریح مسئله جهان‌بینی خاطرنشان کرد: جهان‌بینی به معنای نوع نگرش انسان به جامعه بوده و مبنای تمام حرکات، تفکرات و فعالیت‌های انسان در حوزه‌های مادی، معنوی، فردی و اجتماعی است.

ایشان با بیان اینکه انسان‌ها و جوامع بشری براساس نوع جهان‌بینی خود مورد قضاوت قرار می‌گیرد عنوان داشت: اینکه انسان با چه دیدگاهی به مسئله عمل نگاه می‌کند یکی از معیارهای سنجش جهان‌بینی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر لزوم توجه به مسئله علم و علم‌آموزی تصریح کرد: بنا به فرموده پیامبراکرم(ص) علم‌آموزی یک فریضه واجب است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دانشگاه محیطی مقدس است و اساتید و دانشجویان دارای تقدس هستند ابراز داشت: اگر ما با این نگاه به دانشگاه و محل کسب علم نگاه کنیم خود را موظف می‌دانیم تا بسیاری از شئون اسلامی را در آنجا رعایت کنیم.

ایشان با اشاره به جایگاه علمی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی دانشمندان جمهوری اسلامی سبب کسب جایگاه والای علمی ایران در جهان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه بنا به فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه مبداء تحولات کشور است عنوان داشت: یک دانشگاه خوب سبب پیشرفت جامعه شده و یک دانشگاه بد جامعه را به انحطاط می‌کشاند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم اسلامی بودن دانشگاه‌ها تصریح کرد: برخی افراد گاهاً در صحبت‌هایشان اسلامیت دانشگاه‌ها را استهزاء می‌کنند و این امر یا از روی عمد بوده و یا از روی ناآگاهی آن‌ها است.

ایشان با اعلام اینکه دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مستقل بوده و وابسته به شرق و غرب نباشد اظهار داشت: این امر به این معنا نیست که از علوم جهانی استفاده نکنیم بلکه به این معنا است که تحصیل علوم مختلف باید سبب افزایش باور دانشجویان به مسئله استقلال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه دانشجویان نباید به مرحله‌ای برسند که باورهایی غیر از باورهای ایرانی و اسلامی را ترویج کنند گفت: بنا به فرموده امام خمینی(ره) ضربه‌ای که کشور از افراد وابسته به غرب و شرق خورده است جبران‌ناپذیر است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اعلام موضع دانشجویان نسبت به وضعیت یمن و جنایات‌های انجام شده در این کشور نشان دهنده روحیه اسلامی دانشگاه است افزود: دانشجویان باید نسبت به مسائل روز جامعه و جهان اعلام موضع کنند.

ایشان با بیان اینکه در سال‌های اولیه انقلاب دانشگاه‌ها بسیار پویا بودند و در مقابل مسائل مختلف اعلام موضع می‌کردند گفت: البته امروز بعضی از مدیران به لزوم پویایی دانشجویان و انتقاد آن‌ها نسبت به مسائل گوناگون اعتقاد ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار