خبرهای داغ:
معاون فرهنگی، علمی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۳۵۰ روحانی به مدارس اعزام کردیم، ۷۰۰گفتمان در حوزه دین و مذهب ،عفاف و حجاب،مواد مخدر و ۷ کارگاه در خصوص نحله های انحرافی برگزار کردیم.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی، علمی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، معتقد است سازمان تبلیغات مظلوم واقع شده و یک فقره کار در حوزه معنویت ۵۶هزار نفر ساعت کار انجام شده یا ۶۵ نهاد بودجه فرهنگی دریافت می کنند. مشروح مصاحبه حجت الاسلام نظری با خبرگزاری بسیج از نظر مخاطبین می گذرد.
سازمان تبلیغات چه کارهایی را انجام داده که می تواند شاخص باشد؟
سازمان تبلیغات یکی از بزرگترین نهادهای تبلیغی نظام و انقلاب بوده و همواره مظلوم واقع شده است. در طی سال جاری بیش از ۵۶هزار نفر ساعت کار تبلیغی انجام شده که اگر هرکدام یک حدیث تفسیر کرده باشند بیش از ۵۶هزار حدیث گفته اند و اگر هرکدام یک آیه تفسیر کرده باشند بیش از ۵۶ هزار آیه تفسیر کرده اند. این حجم کار تنها گوشه ای از کارهای بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.
برنامه های متعددی در سازمان تبلیغات انجام می شود اما خروجی آن در جامعه دیده نمی شود، شایعات و نقدهای این چنینی را قبول دارید؟
از نقد استقبال می کنیم، اما اینکه خروجی ندارد، موافق نیستم، سازمان تبلیغات،سالن خود را به نهادهای مختلف اجاره می دهد، به عنوان مثال سپاه پاسداران برنامه های زیادی را در این سازمان انجام داده،از جمله یادواره شهدا و مراسمات مختلف را شامل شده، این تعامل و همکاری سازمان تبلیغات با سایر نهادها نیز وجود دارد.
چند برنامه شاخص در طول سال برگزار کرده اید؟
سازمان برنامه های مختلفی در حوزه فضای مجازی داشتند که جای سوزن انداختن نبود، بسیاری از این کارگاه استفاده کردند،مراسمات مختلف و برگزاری مسابقات دین در رسانه ها از جمله برنامه هایی بوده که خروجی خوبی داشته اند.
در حوزه های اجتماعی و کاهش آسیب ها چه برنامه هایی در دست اجرا داشتید؟
در خصوص آسیب های اجتماعی،طلاق،مواد مخدر و کمک به فقرا برنامه های خوبی داشتیم از جمله با کمک سازمان بهزیستی توانستیم آمار قابل توجهی از معتادین را شناسایی که ۲۷۰نفر از آنها ترک کرده و به آغوش خانواده و جامعه باز گشتند. ۱۲هزار دانش آموز در کمپ‌های تفریحی ورزشی و فرهنگی تحت برنامه های فرهنگی ما قرار گرفتند،ماهانه ۵۰۰بسته غذایی از خیرین دریافت و به نیازمندان تحویل می دهیم.بیش از ۳۵۰ روحانی به مدارس اعزام کردیم، ۷۰۰گفتمان در حوزه دین و مذهب ،عفاف و حجاب،مواد مخدر و ۷ کارگاه در خصوص نحله های انحرافی برگزار کردیم.
چرا کارهای سازمان تبلیغات بازتاب مناسبی در جامعه ندارد؟
روابط عمومی با همکاری سازمان باید عملکرد این نهاد انقلابی را منتشر کند تا مردم با استعداد و زمینه کاری این نهاد به خوبی آشنا شوند، این سازمان متاسفانه در غربت به سر می برند و علیرغم تمام فعالیت های فراوان مردم عزیز از نقش بی بدیل سازمان تبلیغات بی اطلاع هستند.سازمان مظلوم و در تیر راس بوده، بسیاری از نقدها به سازمان تبلیغات غیر کارشناسی متوجه ماست.
آماری از هیئت های مذهبی و زیر مجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی ارائه دهید:
بیش از ۲۰۰هیئت مذهبی ثبت شده،۱۰۰۰نفر مداح اهل بیت، ۱۰۰۰هیئت دانش آموزی به همراه ۹۰۰مداح دانش آموز،کانونهای فرهنگی،تبلیغی،انجمن های اسلامی،مبلغان دینی جلسات بانوان بخشی از زیر مجموعه های فعال این سازمان هستند.
چرا سازمان تبلیغات اسلامی نتوانسته به رسالت فرهنگی خود به خوبی عمل کند؟
بیش از ۶۵ دستگاه بودجه فرهنگی می گیرند که سازمان تبلیغات اسلامی هم یکی از این نهادها می باشد، وظیفه هر دستگاه هم‌مشخص شده، در دانشگاه ها نمایندگی رهبری در دانشگاه وظیفه را برعهده دارد، در مراکز نظامی سازمان عقیدتی و نمایندگی ولی فقیه وجود دارد،طبق اساسنامه ما در بسیاری از زمینه ها فقط همکاری می کنیم.
1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها