خبرهای داغ:
حجت الاسلام کاظمی دادیار دادگستری شهرستان تیران و کرون گفت:جهاد در راه خدا و اعمال نیک ما در برابر امر به معروف و منکر مثل قطره دربرابر دریا است.
کد خبر: ۹۰۸۷۹۱۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام کاظمی گفت: تمام فروع دین در یک کفه ترازو و امر معروف در کفه دیگر امربه معروف سنگین تر و جایگاهی برتر دارد. و بر کسی پوشیده نیست امت رسول الله برترین امت است و آن هم بخاطر امربه معروف و نهی ازمنکر است.

وی گفت:اگر نشستی دولت ارگانها و حوزه علمیه اسلام را برای شما پیاده کند زهی خیال باطل است این آحاد مردم هستند که می توانند اسلام را پیاده ونهادینه کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در مورد امر به معروف لسانی اگر من بگویم شما بگویی و دیگران نیز بگویند معروفات ترویج و منکرات ریشه کن می شود گفتند:اگرمن و دیگران بگویند به من چه وضعیت می شود وضعیت الان جامعه.

دادیار دادگستری شهرستان تیران و کرون گفت:آمر به معروف وناهی ازمنکر باید معروف و منکر را بشناسد و خود آمر به معروف و تارک از منکر باشد و نمی شود فرمانده خط مقدم بخوابد و به نیروها دستور حمله بدهد.

ایشان با اشاره به تعرف معروف و منکر معنای واقعی امربه معروف دعوت و واداشتن به معروف و نهی ازمنکر بازداشتن از منکر می باشد گفت:مرتبه قلبی امربه معروف وظیفه هرشخص مومن است که انگیزه قلبی به کار خوب داشته باشد و از کاربد تنفر داشته باشد و مرتبه زبانی و نوشتاری وظیفه آحاد مردم و دولت است و همه مردم باید درگیر آن باشند .

ایشان در پایان افزود:مرتبه عملی وظیفه دولت و قوه قضائیه است که با هنجارشکنان برخورد بکند و باید دست و زبان او را از این ناهنجاری کوتاه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها