نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر لزوم رعایت الگوهای فاخر فرهنگ ایرانی و اسلامی به منظور دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۹۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در شورای اداری این استان اظهار کرد: ترویج فرهنگی بومی هر کشوری خواسته اصلی مردمان آن منطقه است تا از این طریق بتوانند فرهنگ خود را در ابعاد بین المللی بسط داده و معرفی کنند.

وی، افزود: ایران اسلامی در این میان با توجه با تاریخچه هزاران ساله از کشورهایی است که در شکل گیری تمدن بشری نقش به سزایی داشته و ایرانیان همواره جایگاهی ممتاز در عرصه بین المللی داشته اند.

امام جمعه ایلام، گفت: با وجود این پیشینه طولانی که با ظهور دین مبین اسلام و گرویدن ایرانیان به این دین آسمانی و مکتب تشیع بیش از گذشته نمود و بروز پیدا کرد، ولی در طول ۱۰۰ سال اخیر با گسترش فناوری ها در کشورهای غربی آنها توانستند تا حد زیادی فرهنگ های خود را در سایر کشورها و حتی کشورهای اسلامی تبلیغ و گسترش دهند.

حجت الاسلام کریمی تبار، تصریح کرد: بسیاری از فرهنگی های غربی منحط و بدور از اخلاق بوده و تنها با هدف نابودی اصالت و فرهنگی کشورهای شرقی و اسلامی ترویج می شوند.

وی، خطر این هجمه فرهنگی را بسیار شدید توصیف کرد و گفت: بیشترین تهدید نیز در این عرصه متوجه بنیان خانواده است چراکه در کشورهای غربی ارزش و جایگاهی برای این نهاد قائل نشده و همین عامل نیز بر انحطاط اخلاقی آنها افزوده است.

امام جمعه ایلام، ابراز کرد: نقش هنرمندان در معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در بعد رسانه برای مقابله با این هجمه فرهنگی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می کنند، بسیار حساس و خطیر است.

کریمی تبار، خاطرنشان کرد: هنرمندان باید سریال ها و برنامه هایی را تولید و پخش کنند که اشاعه گر و مروج فرهنگ غنی و اصیل ایرانی ، اسلامی باشد و بسترهای اجتماعی برای کاهش طلاق افزایش یابد‌.

گفتنی است، نشست شورای اداری استان ایلام با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با حضور سایر اعضا برگزار شد

ارسال نظرات