فرماندار رشت:

مدیران اجرایی شهرستان رشت به تعهدات خود عمل کنند

فرماندار رشت گفت: مدیران اجرایی در سطح شهرستان رشت باید با دهیاران و مدیران بخش‌های کوچکتر در ارتباط و هماهنگ باشند و به تعهدات خود عمل کنند.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۹۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان‌ رشت اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود، مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از هیچ تلاش و ارائه راهکاری در راستای حل مشکلات دریغ کنند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کشور در عرصه جنگ اقتصادی است و رسیدن به اهداف، مستلزم تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر است گفت: با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و بازرگانی استان گیلان مدیران اجرایی استان باید بیشتر اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رشت بسیار اهمیت دارد افزود: با استفاده از مشارکت و همراهی مردم و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در رشت و شهرستان‌های اطراف آن می‌توان اقتصاد استان را در برابر نوسانات خارجی کنترل کرد.

وی با اشاره به حمایت از کشاورز و مدیریت منابع آب در جهت کاهش خسارت کشاورزان ابراز داشت: دیگر اقدامات مهم در راستای حل مشکلات مردم، رسیدگی و پیگیری واحد‌های صنعتی تعطیل و یا نیمه‌فعال است که مدیران اجرایی باید آن‌ها را فعال کنند.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های استان گیلان "گردشگری" است که می‌توان از آن در راستای بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال بهره برد گفت: جلسات کارگروه اشتغال که در فرمانداری رشت در حال انجام است باید به‌صورت جدی‌تری دنبال شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه رفع بیکاری برای دولت و دستگاه‌های اجرایی بسیار مسأله مهمی است ابراز داشت: کارهایی که در راستای رفع بیکاری در سطح استان انجام شده کافی نیست بلکه باید فرصت‌های مهارت‌آموزی بیشتری در اختیار جوانان قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به ماهیت نظام دینی و ترویج فرهنگ و مسائل نماز تصریح کرد: مردم در حال حاضر با سختی‌هایی رو‌به‌رو هستند که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با نوع عملکرد و مدیریت‌ و فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف به آن‌ها پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم صاحبان اصلی دولت و کشور هستند ابراز داشت: مدیران اجرایی شهرستان باید با انجام کارهایی از قبیل تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر، آسان‌سازی کار مردم، گره‌گشایی کار آن‌ها و انجام خدمات به مردم در کوتاه‌ترین زمان، اعتماد مردم را جلب کنند.

مؤمنی‌زاده با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذار و محدود بودن امکانات دولت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای حل مشکلات افزود: شهرداری‌ها و بخشداری و برخی دستگاه‌های اجرایی که دارای امکانات بیشتری هستند از سرمایه‌گذار حمایت کنند.

فرماندار رشت با تأکید بر ضرورت حضور تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات فرمانداری و اشاره به برخی غیبت‌های مدیران گفت: مدیران اجرایی با رفتار و اخلاق صحیح، عملکرد درست، حضور حتمی در جلسات، اعلام گزارش و راهکارهای خود جهت حل مشکلات تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه از جمله خدمات دستگاه‌های اجرایی به مردم خدمات عمرانی است افزود: مدیران اجرایی در سطح شهرستان رشت باید با دهیاران و مدیران بخش‌های کوچکتر در ارتباط و هماهنگ باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

وی با تأکید بر مسأله حفاظت و عدم استفاده شخصی از خودروهای دولتی و نظارت بر قیمت کالا در سطح شهرستان رشت تصریح کرد: مسئولان اجرایی و مدیران در سطح شهرستان تا حد امکان از آوردن بهانه‌هایی نظیر نبود امکانات و ماشین‌آلات برای رفع مشکلات خودداری کنند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت‌: گام نخست برای ایجاد اشتغال جوانان، شناخت نیازمندی‌ها در بازار کار و مهارت‌آموزی به جوانان است و باید به میزان علاقه‌مندی جوانان و رشته‌های موردنظرشان توجه شود.

محمد حسینی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت‌آموزی به شاغلان و کسانی که جویای کار هستند اهمیت زیادی دارد گفت: برای ایجاد اشتغال در استان باید در حوزه گردشگری و صنعتی و کشاورزی که در سطح استان گیلان بیشتر حائز اهمیت است بررسی و کار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: ما همچنان با مشکلات عمده‌ای از جمله کم ‌آبی و بارندگی کم در فصول کاشت و برداشت برنج در سطح شهرستان و استان روبه‌رو هستیم و باید با ایجاد خودکفایی در کشاورزی از بحران کمبود آب خارج شویم.

مسعود اسدی‌پرور با اشاره به محصول ویژه استان از جمله کاشت برنج و رفع معضلات تغییر کاربری و کمبود آب تصریح کرد: درحال برنامه‌ریزی برای یک برنامه 10 ساله در راستای خودکفایی در کشاورزی با کمک سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار