مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:
سرهنگ پاسدار عباس بایرامی شب گذشته در جلسه هماهنگی جشنواره شعر دفاع مقدس در شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار داشت:دفاع مقدس به عنوان انسجام بخش همه اقوام و مذاهب متعلق به جریان فکری خاصی نیست و متعلق به عموم ملت است.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۹۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه،‌ سرهنگ پاسدار عباس بایرامی شب گذشته در جلسه هماهنگی جشنواره شعر دفاع مقدس در شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان انسجام بخش همه اقوام و مذاهب متعلق به جریان فکری خاصی نیست و متعلق به عموم ملت ایران است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دوران دفاع مقدس و اشاعه مفاهیم آن در اجتماع عنوان کرد:‌ بدون شک گسترش و نهادینه کردن هر مطلبی در یک جامعه تنها با زبان فرهنگ و هنر میسر می‌شود.

وی انتقال ارزش‌های اسلامی نظیر مقاومت،‌ ایستادگی، موت و جوانمردی و نظایر این به نسل‌های جوان را متذکر شد و تصریح کرد: نمی‌توان این ارزش‌ها را با زبان اسطوره‌ و افسانه‌ به جوانان عرضه داشت بلکه باید برای انتقال آن از نمادهای واقعی موجود در دوران دفاع مقدس استفاده است.

بایرامی از وجود بیش از 5 میلیون قطعه سند مربوط به 100 هزار رزمنده گیلانی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ تمام این اسناد در متن جامعه وجود دارد بنابراین برای پیدا کردن آن‌ها باید به دنبال آن‌ها برویم تا پس از ثبت و ضبط تمامی این اسناد واقعی زمینه تولید محصول و محتوا توسط اهالی فرهنگ و هنر مهیا شود.

وی برگزاری انواع جشنواره‌ها با مضامین هشت سال دفاع مقدس را نیز به عنوان یک کار اساسی و زیربنایی متذکر شد و عنوان کرد: با برگزاری این دست جشنواره‌ها علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس می‌توانیم استعدادهای بسیار زیادی را در این حوزه مشاهده و کشف کنیم.

بایرامی خلق موضوعات نو و جدید و انتقال آن به جامعه را از اثرات مفید برگزاری جشنواره‌هایی با سمت و سوی دفاع مقدس خواند و افزود:‌ یکی از این زمینه‌ها حوزه شعر است که مقام معظم رهبری با تجمیع شاعران برتر همواره به اهمیت این موضوع تأکیدات فراوانی داشته‌اند.

وی به اختتامیه دو جشنواره شعر دفاع مقدس و جشنواره ادبی یوسف نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری این برنامه‌های ادبی و هنری در حقیقت قصد داشتیم علاوه بر شناسایی و معرفی استعدادهای برتر استان در زمینه دفاع مقدس از آنان به نحو شایسته‌ای تجلیل و قدردانی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری اختتامیه جشنواره دفاع مقدس در آستانه اشرفیه سخن گفت و تصریح کرد:‌ یکی از نمادهای مقاومت استان گیلان آقا سید جلال‌الدین اشرف است به همین خاطر می‌توان از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی استفاده کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین داداشی متولی حرم مطهرآقاسید جلال الدین اشرف همکاری همه نهادها وسازمان ها را ضروری دانست وگفت: حضور دستگاهای فرهنگی مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن های ادبی دراین اختتامیه خالی بوده و حداقل باید با حضور خویش از این نشست ارزشمند استقبال می کردند.

محمد پور نیز دلیل میزبانی استان گیلان و انتخاب برگزاری جشنواره در آستانه اشرفیه راهم افزایی دانست و گفت: این جشنواره برای هفتمین بار در سطح ملی برگزار می گردد و سال های قبل فقط در تهران منعقد می شد که امسال برای هم افزایی و مشارکت از همه استان ها درخواست شد تا این جشنواره برگزار شود.
وی اهمیت برگزاری چنین جشنواره هائی و پرداختن به حوزه دفاع مقدس را از سفارشات مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد:این جشنواره خیلی مهم است و درخواست دارم از همه ارگانها تا با همکاری خود کمک کنند این جشنواره به بهترین نحو انجام شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات