خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امسال 200 هزار نفر از مناظق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۲۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: چهار یادمان ملی شهدا برای پاسداشت ۲۴ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهدای بومی آذربایجان غربی در ۴ شهر استان احداث می‌شود.

 اگر دفاع مقدس در بسیاری از استان‌های کشور ۸ سال بود این دفاع در آذربایجان غربی ۴ دهه استمرار داشته و مردم این استان مدافعان همیشگی سرحدات جغرافیایی و مرزهای سیاسی و انقلابی  جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی جزو ۵ استان درگیر در موضوع جنگ با رژیم بعثی عراق بود و ۳۲ عملیات در دروان دفاع مقدس در جغرافیای همین استان به انجام رسید.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: چهار یادمان ملی شهدا برای پاسداشت ۲۴ هزار شهید مهاجر و ۱۲ هزار شهید بومی آذربایجان غربی در ۴ شهر استان احداث می‌شود و ده‌ها یادمان محلی و منطقه‌ای شهدا نیز هم‌اینک در گوشه و کنار استان ساخته‌ شده است.

شهسواری اظهار داشت: یادمان‌های شهید بروجردی در نقده، شهید کاظمی در پیرانشهر، شهید امینی در مهاباد و شهدای به لفت و دوپازا در سردشت جزو یادمان‌های ملی در دست احداث در آذربایجان غربی هستند.

وی با یادآوری سفر ۲۱ سال پیش و پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی که در ۱۲ آبان ماه سال ۹۷ اتفاق افتاد، افزود: در این پیام رهبر معظم انقلاب ضمن بزرگداشت و ذکر نام چند چهره شاخص در این استان از جمله مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حجت‌الاسلام‌ شیخ غلامرضا حسنی، شهید مهدی باکری، مرحوم امیر سرتیپ ذکی ذکیانی و مرحوم قاضی محمد خضری مطالباتی را نیز مطرح کردند که نشان از عمق توجه و درایت ایشان نسبت به مسائل این خطه از کشور بود که باید این مطالبات در قالب یک نهضت مطالبه گری رسانه‌ای مجدداً بازشناسی و پیگیری شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: امسال افزون بر ۲۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی مختلف آذربایجان غربی بازدید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات