امام جمعه موقت میبد:

نوسانات نرخ ارز آسیب فراوانی به زندگی و شرایط اقتصادی مردم زده است/ دستگاه‌های نظارتی دولت در مقابل گران فروشان منفعل نباشند

امام جمعه موقت میبد گفت: آسیب‌های زیادی از قبل نوسانات نرخ ارز، سکه، طلا و نظایر آن به زندگی و شرایط اقتصادی مردم وارد شده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۰۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور شرایط دشواری را برای مردم ایجاد کرده، بیان داشت: این دشواری‌ها بویژه کسانی که دارای درآمد ثابت هستند بیشتر بوده بنحوی که چند ماه پیش توان خرید مردم با حال حاضر بسیار فرق کرده است.

وی افزود: آسیب‌های زیادی از قبل نوسانات نرخ ارز، سکه، طلا و نظایر آن به زندگی و شرایط اقتصادی مردم وارد شده است.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه با تدابیر صورت گرفته شاهد ثبات و کاهش نرخ ارز هستیم، ابراز داشت:‌ای کاش قبل از این همین تدابیر انجام می‌شد تا شاهد این شرایط نباشیم. با این وجود با اتحاد، همدلی و وحدت می‌توان این روز‌های دشوار راپشت سر گذاشت و از این پیچ دشوار عبور کرده و امید دشمنان را تبدیل به یاس و ناامیدی کرد.

حجت الاسلام غفوری در ادامه اظهار داشت: مردم انتظار دارند قیمت‌هایی که بالا رفته متناسب آنچه که قیمت ارز بر می‌گردد قیمت اجناس نیز برگردد و لازمه اش این است که دستگاه‌های نظارتی دولت در مقبال گران فروشان و سوء استفاده گران از این شرایط اقتصادی منفعل نباشند و برخورد قاطع و فعال با گران فروشی‌های عمده و جزئی صورت گیرد. متاسفانه شرایط جوری شده که انسان احساس می‌کند خیلی از فرصت طلبان وحشتی از این برخورد‌های قانونی ندارند شاید این برخورد‌ها کافی نباشد دولت و دستگاه‌های نظارتی برای این موضوع تدابیری جدی و دقیقی اتخاذ کنند.

خطیب موقت جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: قشر دانشجو و حوزوی دو قشر پیش رو و هدایت گرند و پیشرفت‌های جامعه مرهون و مدیون علم عالمان در تمام رشته‌های علوم اسلامی، انسانی، پایه، فنی و مجموعه رشته‌های دخیل در زندگی بشر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جایگاه مهمی است، اذعان داشت: دشمن کینه‌توز و حیله‌گر همواره سعی دارد فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند، راجع به روز دانشجو و وحدت حوزه و دانشگاه نیز برنامه‌ریزی می‌کنند و کسانی را به اسم دانشجو در حرکت‌های انحرافی در مقابل راه شهدا و سرمایه‌های ملی قرار می‌دهند تا چهره دانشجو و روز دانشجو را تخریب کنند.

حجت الاسلام غفوری در پایان با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: دانشجویان و حوزویان باید در یک مسیر و در راستای مصالح ایران اسلامی و ملت عزیز حرکت کنند و از فرصت‌های طلایی که در اختیارشان قرار دارد به درستی استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار