یک نظریه پرداز در تولید علم به ثروت گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خامنه ای حرکتی همواره آگاهانه، خردمندانه،امید‌آفرین، گره‌گشای مشکلات کشور، عبور‌دهنده کم‌هزینه کشور از چالش‌ها و متکی به تقوا، بصیرت، شجاعت و استواری در فکر و عمل دارد که این نگاه هم اکنون نیاز اصلی کشور است.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۸۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید میرزایی کارشناس ارشد مدیریت و دانشجوی برتر در حوزه تهیه و پژوهش مقالات علمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: نظام آموزشی کشور در دانشگاه ها باید شاخص های خود را برای برتری از مدرک گرایانه به اشتغال آفرینی تغییر دهد و هیئت علمی دانشگاه ها برای تدوین سیاست های کلی این موضوع باید فعال شوند، متأسفانه اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها وظایف اصلی خود را فراموش کرده اند و دغدغه تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی و در جهت نیازمندی های کشور را از یاد برده اند.

وی افزود: دانشگاه موفق دانشگاهی است که سیاست های اقتصادی کلی مجموعه را به سمت اقتصاد دانش بنيان و اقتصاد مبتني بر نوآوري حركت دهد.

میرزایی ادامه داد: متأسفانه نبود برنامه در سیستم آموزشی دانشگاه های کشور، به دلیل عدم برنامه ای مطلوب، برای تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی ؛ مزیت خود که گستردگی دانش آموختگان بود، را برای خود به یک تهدید تبدیل کرده است.

این محقق جوان اظهار داشت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خامنه ای حرکتی همواره آگاهانه، خردمندانه،امید‌آفرین، گره‌گشای مشکلات کشور، عبور‌دهنده کم‌هزینه کشور از چالش‌ها و متکی به تقوا، بصیرت، شجاعت و استواری در فکر و عمل دارد که این نگاه هم اکنون نیاز اصلی کشور است.

وی تأکید کرد: سرمایه‌های اصلی کشور نیروی انسانی و علم هستند که دانشگاه برای تربیت و تولید این دو شاخص در این چند سال اخیر کوتاهی کرده است،دانشگاه ها باید راهگشایی بیشتری برای تبدیل علم به سرمایه و ثروت انجام میدادند.

کارشناس ارشد مدیریت بیان داشت: نظریه پردازی و آموزش ها برای تولید علم به یک ظرفیت تکمیلی رسیده است و اکنون باید این علوم به دست آمده را در خدمت به تولید و کارآفرینی و اقتصاد کشور به کار بگیریم و این وظیفه فراموش شده دانشگاهیان ماست.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی ظرفیت های بیش از حد صنعتی و کشاورزی استفاده نشده است و وظیفه اصلی هیئت های علمی دانشگاه ها حضور در این دو بخش و جایگزینی روش های نوین به جای روش هایی که اکنون استفاده می شود در جهت کاهش هزینه های بالا باید به کار گیری کنند.

این محقق بسیجی با اشاره به رسالت اصلی دانشگاهیان گفت: دانشجویان به عنوان قشر همیشه بیدار در جامعه باید وظیفه اصلی هیئت علمی که کاربردی کردن علوم در جهت تولید ثروت است را باید از آنها مطالبه کنند.

وی افزود: امروز اگر نتوانیم از علم ثروت ایجاد کنیم قطعا جامعه دانشگاهی ما کم کاری کرده اند و وظیفه خود را به فراموشی سپرده اند.

میزایی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان باید معضلات جامعه را شناسایی کنند و در برطرف شدن آن نقش آفرینی کنند و به کارایی های بیشتر نظام اسلامی کمک کنند؛ در حقیقت دانشجویان باید بتوانند به صورت تخصصی برای برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور تلاش کنند.

ارسال نظرات