رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دانشجویان باید پرچم‌دار مقابله با جنگ نرم باشند، گفت: جهاد علمی و دینی از الزامات موفقیت دانشجویان در جنگ نرم است.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۶۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز(شنبه) در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) اظهار داشت: ضد استکباری بودن، مطالبه‌گری، مبارزه با اشرافی‌گری، خطرپذیری در رخدادهای بزرگ ملی و آرمان‌گرایی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است.

 

وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی در مقابل روحیه فرعونی ایستاد و از خود رشادت‌های بزرگی نشان داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آزاد اندیشی دانشجویان، جزو ارزش‌های پایه‌ای اسلام محسوب می‌شود، گفت: دانشجویان جزو پیشتازان حضور در حوادث ملی بوده و هستند و هر کسی این تفکر و روحیه را داشته باشد از ارزش بالایی در نزد جامعه برخوردار خواهد بود.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: شما جوانان و دانشجویان باید به خود ببالید چرا که در برابر استکبار چون کوه ایستادید و تاکنون نیز از موضع خود عقب‌نشینی نکرده‌اید.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به آیه «ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا»، گفت: انسان‌های آزاده زیر بار زور نمی‌روند و آزادی خود را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند و گوهر آزادگی بدیلی ندارد که انسان بخواهد آن را تاخت بزند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: طبق این آیه قرآن، کفار و مستکبرین اجازه سلطه گری به مسلمانان را ندارند و مسلمانان هم حق سلطه پذیری از کافران و مستکبرین را نخواهند داشت، بنابراین مبارزه با استکبار واجب و ترک آن حرام است. بنابراین دانشجویان عنصر پای کاری هستند که پرچم مبارزه را بلند کرده و دست بردار هم نیستند، هر انسان آزاده‌ای باید به وجود شما افتخار کند چون نعمتی بی‌بدیلی هستید.

وی به نقش جوانان و دانشجویان در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانشجویان مسلمان یکی از عوامل سرعت بخشیدن در تحقق به انقلاب بودند. دانشجویان بعد از روحانیت در دفاع مقدس رتبه دوم شهید را نسبت به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به نقش دانشجویان در مقابله با جنگ نرم تاکید کرد: موتور پیشران و پیشرفت در جبهه‌های حق علیه باطل، جوانان و به ویژه دانشجویان بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این رابطه افزود: ما در جنگ سخت رقیب را بردیم،‌ اگر کسی بخواهد این مطلب را به درستی درک کند باید تاریخ جنگ را دقیق بخواند و حامیان صدام را به دقت مورد کنکاش قرار دهد. چرا که یک جنگ جهانی نابرابر را به ملت ما تحمیل کردند اما موفق نشدند.

وی حضور گروه‌های مرجع از جمله دانشجویان در میدان نبرد را علت اصلی عدم موفقیت دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمن آبرویش را در تاریخ از دست داد و دانشجویان ما در این مقوله نقش اساسی داشتند. به عبارتی آنها در جنگ سخت جزو میدان‌دارهای سرنوشت‌ساز بودند.

وی تاکید کرد: قابل قبول نیست که دانشجویان در جنگ نرم تنها جزو میدان‌دارها باشند بلکه باید علاوه بر میدان داری، پرچمداری مقابله با جنگ نرم دشمن را نیز عهده دار شوند چراکه غیر از این نمی‌توانیم شر جنگ نرم را از سر مردم برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه جنگ نرم از جنگ سخت پیچیده‌تر و ویران کننده‌تر است، گفت: همانگونه که جوانان در جنگ نرم به همه لذت‌های دنیا پشت پا زدند و آن را به نفع اسلام و ملت ایران تغییر دادند در جنگ نرم نیز باید با همین روحیه کار کنند.

وی هدف جنگ نرم دشمن را جوانان دانست و تاکید کرد: اگر پرچم مقابله با جنگ نرم در دست دانشجویان باشد می‌توانیم دشمن را ضربه فنی کنیم.

حجت الاسلام محمد حسنی ادامه داد: توفیقات استکبار جهانی در جنگ  نرم در مقایسه با هزینه‌های سنگینی که انجام داده بسیار ناچیز است و این به دلیل میزان بالای ایمان مردم و جوانان ما است.

وی به کارگیری جهاد علمی، جهاد دینی و رصد هوشمندانه شیوه های جنگ نرم دشمن را از الزامات موفقیت دانشجویان در جنگ نرم برشمرد و گفت: دانشجوی مسلمان ما باید باسوادترین اقشار جامعه باشد. چون علم، قدرت است و دانشجو باید رسالت آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری خود را به درستی انجام دهد که این نیاز به جهاد علمی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش علم و دین را دو بال لازم دانشجو دانست و گفت: اگر این دو از هم جدا شوند موجب سقوط خواهد شد.دانشجوی مومن منهای علم و دانشجوی عالم بدون ایمان هر دو دارای اشکال است چرا که هواپیمایی که فقط یک بال داشته باشد اصلا امکان پرواز ندارد.

وی در خصوص رصد هوشمندانه شیوه‌های دشمن نیز تاکید کرد: اگر شیوه دشمن را خوب نشناسیم غافلگیر شده و ضربه خواهیم خورد بنابراین باید شیوه‌های دشمن در جنگ نرم را هوشمندانه شناسایی و دفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: برای توفیق در جهاد علمی، عمل به توصیه اساتید و فرماندهان لازم و در رابطه با رصد هوشمندانه شیوه های دشمن درجنگ نرم،  همکاری تنگاتنگ با سامانه حفاظت اطلاعات واجب و ترک آن حرام عقلی و شرعی است.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: امروز مقابله با دشمن پیچیده‌تر از 40 سال قبل است، هر چند که ما 40 سال است دشمن را ذلیل کرده‌ایم اما دشمن نیز تجهیزات خود را برای نابودی ما ارتقا بخشیده است. ما باید با سازمان هایی مثل سازمان عقیدتی سیاسی و سازمان حفاظت اطلاعات که می‌توانند ما را در خنثی کردن توطئه های دشمن کمک کند همکاری کنیم. این یک واجب شرعی و عقلی است.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: شما یک امتیاز نسبت به دیگر دانشجویان دارید و آن این است که آینده شغلی شما از هم اکنون مشخص است بنابر آن را قدر بدانید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: یک دانشجوی نظامی باید مهارت‌های لازم برای راه و هدف مشخص شده خود را فرا بگیرد و البته مسیر برای ارتقاء باز است و بستگی به تلاش بالفعل شما دارد تا ظرفیت های  بالقوه شما  برای صیادها و نامجوها شدن  شکوفا شود.

ارسال نظرات