خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرباقری:

خانواده بدون اعتقاد همچون درخت بدون ریشه است/ محبت زن وشوهر به یکدیگر زندگیشان را بیمه می کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خانواده بدون اعتقاد همچون درخت بدون ریشه است که اگر چه برگ، تنه و میوه دارد اما بدون ریشه زود خشک می شود لذا خانواده بدون اعتقادات بنیان آن ضعیف است و در برابر مشکلات به راحتی از هم می پاشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۴۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین حمید میرباقری در جمع خانواده های کارکنان نیروی زمینی سپاه انصارالرضا علیه السلام استان ضمن گرامیداشت یاد و نام دو هزار شهید استان اظهار داشت: بدون تردید امروز تمام مردم کشور مدیون جان فشانی شهدا و فداکاری رزمندگان هستند چراکه امنیت که انروز ما آن را لمس می کنیم به واسطه همین از خودگذشتگی هاست لذا ما در قبال آنها وظایف سنگینی داریم.

وی با اشاره به اهمیت نقش زن در خانواده گفت: مسئولیت مادر در خانواده که پدر خانواده به واسطه شغلش مدتی از ایام ماه در خانه نیست به مراتب مشکل تر از مادر خانواده است که پدر درخانه بوده وسرپرستی خانواده را بر عهده دارد.

حجت الاسلام میر باقری ادامه داد:زنانی که همسرانشان در ماموریت ها  بوده و در منزل نیستند هم نقش پدر و هم نقش مادر را دارند لذا مسئولیت سنگینی را به دوش می کشتد و لازمه موفقیت در این زمینه خودسازی است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: کاری که همراه با ایثار و فداکاری و برای رضای خدا باشد حتما به موفقیت خواهد رسید همان طور که رزمندگان در هشت دوران دفاع مقدس خانواده هایشان را به خدا سپردند و به دنبال انجام تکلیف و  نبرد حق علیه باطل رفتند و خدا نگذاشت که تنها بمانند و هم رزمنده و هم خانواده اش را یاری کرد و به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه داشتن اعتقاد باعث استحکام بنیان خانواده می شود، افزود: خانواده بدون اعتقاد همچون درخت بدون ریشه است که اگر چه برگ، تنه و میوه دارد اما بدون ریشه زود خشک می شود لذا خانواده بدون اعتقادات بنیان آن ضعیف است و در برابر مشکلات به راحتی از هم می پاشد.

حجت الاسلام میر باقری ادامه داد: کسی که در زندگی اعتقاد دارد خدا را حاضر و ناظر بر اعمالش می بیند و لذا در مقابل سختی ها و ناملایمات زندگی مستحکم تر و موفق تر است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مهم ترین مسئله ای که می تواند در نبود همسر به فرد روحیه دهد داشتن تقوا و خدا ترس بودن است لذا هر چه زن در غیاب شوهر پاک تر باشد در تربیت فرزندان موفق تر خواهد بود.

وی ادامه داد: تنها مطالعه کتب روانشناسی برای تربیت فرزندان کافی نیست بلکه لازمه تربیت صحیح فرزندان داشتن عمل و رفتار پسندیده والدین است و فرزندان از والدین الگو می گیرند لذا هر چه عمل پدر و مادر پاک تر، فرزندان صالح تر خواهد داشت همان گونه که گذشتگان و مادران شهدا در تربیت فرزندان موفق عمل کردند.

حجت الاسلام میرباقری گفت: با انجام گناه و محرمات تمام اعمال و کارهای نیک انسان از بین می رود و پراکنده می کند و گناه سرنوشت انسان را تغییر می دهد و انسان در زندگی با شکست مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که باعث تقویت روحیه زن و مرد که به واسطه شغلشان در کنار هم نیستند می شود خواندن قرآن و نماز اول وقت است، افزود: افراد بزرگی همچون ابن سینا زمانی که در حل مسئله به مشکل برمی خوردند به مسجد رفته و دو رکعت نماز می خواندند و به واسطه نماز مشکلات حل می شد لذا نماز اول وقت مشکلات زندگی را برطرف می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم در فضیلت نماز اول وقت گفت:‌ کسی که نمازش اول وقت باشد در زمان مرگ راحت تر از دنیا میرود، در زندگی غم و اندوه ندارد و در قیامت از آتش جهنم نجات می یابد لذا نماز اول وقت باعث زندگی راحت دنیا و سعادت آخرت می شود.

حجت الاسلام میر باقری محبت و عشق ورزیدن زن و شوهر به یکدیگر را مهم ترین عامل لذت بخش کردن زندگی دانست و افزود: اگر فردی میلیاردها تومان ثروت داشته باشد اما به همسرش ابراز محبت نکند هرگز زندگی شیرین و لذت بخشی نخواهد داشت.

وی با اشاره با اینکه محبت زن وشوهر به یکدیگر زندگیشان را بیمه می کند و فرد را از گناه دور می کند افزود: اگر زن و مرد نسبت به یکدیگر منصفانه حرف بزنند و زحمات یکدیگر را لمس کنند، در سختی ها با هم همراه باشند و قلب سلیم و مهربان داشته باشند و نسبت به هم سوء ظن نداشته و بد گمان نباشند حتما محبت و عشق در زندگی جذب و جاری می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار