شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای بدین شرح صادر نمود.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۴۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای بدین شرح صادر نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم
"إِذْ أَوَى الْفِتْیَةُ إِلَى الْکَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا"
زمانی را به خاطر بیاور که آن جوانان به کهف پناه بردند، و گفتند: پروردگارا! به ما از سوی خودت رحمتی عطا کن، و راه نجاتی برای ما فراهم ساز .. "
آیه10 سوره کهف
۱۶آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو ، نماد روحیه ی خروشان جنبش
دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار برای دستیابی به آرمان هاست.
روز دانشجو در تاریخ است، برای بازخوانی جایگاه دانشجو در تمدن نوین اسلامی و آرمان هایی که خوانش دوباره آنها میتواند دانشجو را از پیاده نظام بودن صرف به آینده ساز بودن محض که جایگاه واقعی و بحق دانشجوست سوق دهد. آرمان های قشر دانشجویی را با باز خوانی اندیشه های امام خامنه ای مدظله العالی به سه قسم علم گرایی,عدالت خواهی و آزاد اندیشی تبیین می‌نماییم.
1-اینکه دانشجو و قشردانشجویی بر این اندیشه اتکا دارد که خود را درجهت علم گرایی رشد و پرورش دهد. یادگیری و تکامل خود را با پیشرفت جامعه ی علمی کشور منطبق سازد. همچنین تولید علم را به عنوان یکی از گزاره های مهم اقتصادی کشور بسراید و تقویت سازی ارکان های اقتصاد دانش بنیان و تلاش فزاینده و همگام با استقلال اقتصادی کشور از اقتصاد تک بعدی و نفت محور که در آن توجه ویژه ای به حل مشکلات بدنه مستضعف باشد.


2-چه نیک امام خمینی (ره) فرمودند : ملتی که در خط اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله و سلم - و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است‚ باید همه افرادش بسیجی باشند.و ای ملت استکبار ستیز و ای استکبارستیزان منتظر و ای منتظران بسیجی و ای بسیجیان دانشجو شما بر خود ببالید که رهرو نائب بر حق امام زمان (عج) ،امام خامنه ای هستید.
درک ناصحیح از عدالت که این روزها دستمایه برخی از مسئولین و اعتزالیون شده است، جای سوال دارد که آیا همین عدالت اموی نبود که حلقه را بر امام علی ع در جنگ صفین تنگ نمود ؟
همین عدالت اموی نبود، که فواصل طبقاتی، نفوذ و رویه ی مخرب را همچون پتکی بر نظام علوی وارد نمود؟
آیا این عدالت است که حلقه را بر امامی تنگ کنیم که یارانش برای گردن زدن سر ظلم ها و فساد ها شمشیر میزنند؛اما برخی خواص نادان تیشه بر ریشه این آرمان بلند میزنند.
شاخص عدالت علوی و عدالت اموی ریشه در ولایت پذیر بودن دارد، ولایتی که در گرو ایمان , صبر , جهاد و یقین باشد.عدالت بدون ولایت محاق برنده نظام اسلامی است و نماد شرک است.
بنیان حکومت اسلامی و جامعه توحیدی از جنس عدالت است و آزادی و عقلانیت تحکیم کننده و استوار ساز این مبنا در جامعه اسلامی است.
جامعه ای که دانشجویان و همه مردم را به انتظار از امامی فرا میخواند که با آمدنش فقر، فساد، بی عدالتی، تبعیض، ظلم و قساوت را از بین میبرد و بر پا کننده حکومتی است که متجلی توحید برروی زمین است.
3-آزادی که دل در گرو آزادی آمریکایی داشته باشد، انحصاری غریزی است که انسان را به سمت امیال حیوانی خویش میبرد.
آزادی خواهی , آزادیست که رشد دهنده و پرورش دهنده انسان باشد و انسان را در جهت کامل شدن و مقام محمود تربیت بنماید. آزادی که استقلال فکری را از انسان بگیرد، نه آزادی است و نه عقلانیت . تریبون های دانشجویی نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد، و باید آزاداندیشی و آزادی خواهی را به ارمغان بیاورند. آزادی بیانی که آزادی اش انحصاری و بیانش در اندیشکده های رژیم صهیونیستی باشد اسارت است. آزاد اندیشی آرمان همه دانشجویان در همه زمان ها و مکان هاست .
دانشجویان با گفتار شفاف وصریح خود، نشان داده اند که پیاده نظام های احزاب سیاسی نیستند، آزادانه فکر می کنند، عدالتخواهانه عمل میکنند قهرمانانه تصمیم میگیرند و به خود باور دارند.
وبه این نگرش واقف اند که که این آرمان ها دستیافتنی است و انقلابِ جوانانِ این نسل، ایجاد تمدن نوین اسلامی است .

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه امام مهدی (عج) دانشگاه یزد
ارسال نظرات