رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: یکی از جدی‌ترین مطالبه‌هایی که ما از مسئولان داریم فراهم سازی بستر سامانه مدیریت و کنترل تجهیزات دوربین های کنترل سرعت ITS در سطح جاده‌های استان و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در سطح شهر اردبیل است.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۶۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

افزایش ۷ درصدی اعمال قانون خوردو‌های متخلف در استان/تجهیز دوربین های کنترل سرعت در اردبیل مطالبه اصلی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ رحیم آقامحمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:یکی از جدی‌ترین مطالبه‌هایی که ما از مسئولان داریم فراهم سازی بستر سامانه مدیریت و کنترل تجهیزات دوربین های کنترل سرعت ITS در سطح جاده‌های استان اردبیل و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در سطح شهرستان است.

وی افزود: با تجهیز دوربین های کنترل ترافیکی و ثبت تخلفات در جاده های استان و درون شهری در اردبیل بسیاری از مشکلات حل و فصل و بی نظمی های ترافیکی کاهش خواهد یافت.

آقامحمدی ادامه داد: ما به جد پیگیر تجهیز دوربین های الکترونیکی هستیم تا درصد تخلفات در استان پایین بیاید و پس از پستر سازی این طرح در سطح شهر اردبیل به دنبال این هستیم تا محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد  اجرایی شود.

وی گفت: مهلت بخشودگی جرایم رانندگی که تا آخر سال 96 2 برابر شده اند تا تاریخ 30 آذر ماه 97 می باشد و تمدید نخواهد شد لذا از همه همشهریان و هم استانی های عزیز می خواهیم تا از این مهلت باقی مانده استفاده کنند و این زمان را به لحظه آخر و دقیقه 90 موکول نکنند تا مراجعات با ازدوحام مواجه نشود.

وی اضافه کرد: مهلت پرداخت قبض های جریمه تخلفات رانندگی به مدت 60 روز است که بعضی از عزیزان فکر می کنند 2 ماه یا همان 62 روزه است که باعث دوبل شدن جریمه بدون آگاهی رانندگان می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در سالجاری اعمال قانون خودروهای متخلف در سرتاسر استان توسط پلیس راه و راهور نسبت به سال گذشته افزایش 7 درصدی داشته است.

آقا محمدیان اضافه کرد: خودروهای مکانیزه دوربین دار استان اردبیل تعداد 8 هزار 628 تخلف رانندگی را ثبت و با ارسال پیامک به شهروندان اطلاع داده و همینطور دوربین های ثابت نظارت تصویری نیروی انتظامی استان با پرداخت به اعمال قانون تعداد 25 هزار تخلف را ثبت و اعمال نموده است.

وی به اعمال قانون خودروهای متخلف توسط پلیس نامحسوس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: 303 دتسکاه خودرود متخلف به پارینگ منتقل ، 510 دستگاه خوردود که سرعت غیر مجاز داشتند، 500 خودرود با حرکات غیر متعارف و نمایشی و 545 خودرود که آلودگی صوتی ایجاد می کردند توسط پلیس نامحسوس اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل به راهکار های جلوگیری از تخلفات اشاره کرد و افزود: 2 راهکار می تواند میزان تخلفات رانندگی را کاهش یا از آنها جلوگیری کند که شامل دوربین های ثبت کنترل سرعت که به صورت شبانه روزی فعال هستند و احداث و استقاده از گذرگاه های ایمن سازی شده ویژه عابر پیاده در سطح شهر که یکی از مطالبات پلیس راهنمایی رانندگی  استان از مسئولان است.

وی با اشاره به آمار تصادفات در 8 ماهه سالجاری گفت: نسبت به سال پیش 22 درصد فوتی درون شهری افزایش و از این میزان تصادفات 56 درصد فوتی ها عابرین پیاده بوده و 57 درصد مجروهان در تصادفات عابران پیاده هستند.

سرهنگ آقا محمدیان با بیان آمار و فعالیت های خدماتی راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: در 8 ماهه سالجاری تعداد 3 هزار و 867 دستگاه خودرود توسط واحد شماره گذاری پلاک صادر شده که با توجه به شرایط اقتصادی نسبت به سال گذشته این آمار 8 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: شماره گذاری خوردوهای وارداتی نسبت به سال گذشته  52 درصد کاهش و در بحث ادوات کشاورزی نسبت به 8 ماه سال گذشته 792 درصد افزایش داشته است و همچنین در مراکز اسقاط خودرو شاهد کاهش 80 درصدی اسقاط خودرو بودیم.

ارسال نظرات