خبرهای داغ:
امام جمعه‌ شهر محمدیه در یادواره 75 شهید آذر ماه قزوین و حومه گفت: باید همواره یاد و خاطره‌ی شهدا را در سطح جامعه زنده نگه داریم.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۲۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره‌ی دانشجویان شهید، یادواره‌ 75 شهید آذر ماه قزوین و حومه با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار ‌شد.
در این یادواره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن موسوی‌موینی،امام جمعه‌ی شهر محمدیه گفت: باید همواره یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی داریم تا یادمان نرود که آرامش و امنیت خود را مدیون آنها هستیم.
وی با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌های خود مردم را به رعایت عفاف و حجاب، غیرت، انسانیت و تقوا سفارش کردند، افزود: امروز وظیفه‌ی ماست که به توصیه‌های شهیدان عمل کنیم تا آرمان‌های آنها در جامعه پیاده شود.
موسوی‌موینی گفت: در هشت سال دفاع مقدس برخی رزمندگان در جلوی جبهه با دشمنان مبارزه می‌کردند و بعضی دیگر در پشت جبهه مسوولیت تدارکات را بر عهده داشتند که پاداش هر یک نزد خداوند محفوظ است.
امام جمعه‌ی شهر محمدیه افزود: کسانی که برای عزت و اقتدار اسلام جهاد می‌کنند در نزد خداوند عزیز هستند و آنها از جایگاه والایی در آخرت برخوردارند.
وی با بیان اینکه هر انسانی باید تلاش کند تا به کمال الهی برسد، گفت: اقامه‌ی‌ نماز، امر به معروف و نهی‌ازمنکر کردن، گرفتن روزه، خدمت به مردم کردن و قرائت قرآن کریم از جمله وسیله‌های رسیدن به این هدف مهم است.
این مسوول افزود: جهاد از مهمترین وسیله‌های رسیدن به تقرب الهی است و کسانی که در راه خدا مبارزه کنند، خداوند نیز بالاترین مقام را به آنها عطا خواهد کرد.
امام جمعه‌ی شهر محمدیه با بیان اینکه خدمت کردن به مردم ارزش والایی نزد پروردگار دارد، گفت: همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا هر کاری که از دست‌مان برای رفع مشکلات مردم برمی‌آید انجام دهیم.
وی با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم گفت: اگر این شهدا نبودند امروز مردم ایران باید در همدان و کرمانشاه با داعشی‌ها می‌جنگیدند.
موسوی‌موینی افزود: همه‌ی ما باید قدردان فداکاران شهدای مدافع حرم باشیم که برای حفظ ارزش‌های اسلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند.
گفتنی است: در این یادواره، یاد و خاطره‌ی یکصد و 3 تن از والدین شهدا که طی آذر ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، گرامی داشته شد.
همچنین مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره در گلزار شهدای قزوین حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها